۸ میلیون وسیله نقلیه در کشور بدون بیمه

جام جم آنلاین: مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان این که رتبه اول دنیا در تعداد کشته‌‌ها و مجروحان حوادث رانندگی را در اختیار داریم، گفت: از ۲۴ میلیون وسایط نقلیه در حال تردد کشور حدود هشت میلیون، فاقد بیمه‌نامه است.

به گزارش فارس، اسدالله جولایی با بیان این که در حال حاضر فقط ۱۲۰۰ راننده به خاطر حوادث رانندگی در زندان‌ها هستند، افزود: حدود ۲۴۰۰ بدهکار دیه در زندان‌های کشور هستند که نیمی از آنها را رانندگان تشکیل می‌دهند و اگر بیمه‌ها معطل نکنند و طبق قانون و به موقع ظرف مدت دو هفته هزینه‌ها را پرداخت کنند و در مورد مصدومان هم که باید دادگاه بعد از نظریه پزشکی قانونی رأی بدهد دچار اطاله دادرسی نشوند، دیگر نباید این تعداد راننده در زندان داشته باشیم.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با تاکید بر این که شرکت‌های بیمه باید بیشتر دقت کنند، اظهار کرد: حدود ۲۴ میلیون خودرو در سطح کشور تردد می‌کنند که از این تعداد هشت میلیون وسیله نقلیه فاقد بیمه‌نامه است که هفت میلیون آن موتورسیکلت‌ها هستند.

وی ادامه داد: با توجه به قراردادی که بین بیمه و صندوق تامین خسارت بدنی منعقد شده است، مالکان موتورسیکلت‌ها از ۵۰ درصد تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردار شده‌اند و جریمه‌ها را هم تا یک چهارم بخشیده‌اند. دارندگان موتورسیکلت باید از این تسهیلات استفاده کرده و وسیله نقلیه خود را بیمه‌ کنند تا دیگر درگیر مشکلات پرداخت دیه نباشند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.