کاهش ۸ درصدی” بارش” ها در کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بارش‌های ۶ حوضه آبریز اصلی کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهر) تاکنون، ۸ درصد در مقایسه با دوره مشابه متوسط دراز مدت کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ارتفاع کل ریزشهای جوی از اول مهر سال آبی جاری تا کنون بالغ بر ۲۱۶ میلیمتر می‌باشد.

 این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت( ۲۳۴ میلیمتر) ۸ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته( ۲۲۷ میلیمتر) ۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 همچنین حجم بارش اول مهر تا پایان ۱ مرداد معادل ۳۵۵٫۹۷۴ میلیارد مترمکعب می‌باشد.

گفتنی است حوضه دریای خزر در سال آبی جاری ۷ درصد افت بارش در مقایسه با دوره درازمدت و همچنین ۵ درصد افت بارش در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته داشته است.

حوضه آبریز خلیج فارس با ۱۰ درصد کاهش بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت و ۴ درصد افت بارش در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته مواجه است.

بارندگی‌ها در حوضه دریاچه ارومیه نیز ۳۱درصد در مقایسه با درازمدت و ۲۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.

در حوضه فلات مرکزی کشور نیز در سال آبی جاری ۵ درصد کاهش بارندگی اتفاق افتاده و این میزان در حوضه مرزی شرقی ۱۸ درصد مثبت بوده و در حوضه سرخس نیز بارش ها ۱۰ درصد کاهش داشته است.

بارش حوضه های دریای خزر، خلیج فارس، دریاچه ارومیه، مرکزی، مرزی شرق و سرخس از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ترتیب ۳۵۴، ۳۲۵، ۲۲۸، ۱۴۷، ۱۰۴ و ۱۶۰ میلیمتر اعلام شده است.

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.