۸۰ سالگی مدرسه قصه‌های مجید + عکس

۰۷م اسفند ،

مدرسه قصه‌های مجید که از مدارس قدیمی شهر اصفهان است، حداقل ۸۰ سال قدمت دارد اما به حال خود رها شده است و هیچکس برای آن، کاری انجام نمی‌دهد.

ممتازنیوز: مدرسه شهید حلبیان همان مدرسه‌ای است که بخش‌هایی از سریال قصه‌های مجید در آن فیلمبرداری شده است و مجید کوچولو در آن درس می‌خواند.

این مدرسه یکی از مدارس قدیمی اصفهان است و به نقل از محمدحسین سجاد، مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان، حداقل ۸۰ سال قدمت دارد.

اما مدرسه قصه‌های مجید که از مدارس قدیمی شهر اصفهان است، به حال خود رها شده است و هیچکس برای آن، کاری انجام نمی‌دهد.

سریال قصه‌های مجید

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در این خصوص به خبرنگار فارس می‌گوید: مدرسه شهید حلبیان یکی از مدارس بسیار قدیمی استان اصفهان است و قابلیت‌های خوبی برای حفظ دارد اما به سبب اینکه مالکیت آن متعلق به آموزش و پرورش نیست، اجازه دخل و تصرف و مرمت آن را نداریم.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا این مدرسه جزو مدارس استیجاری محسوب می‌شود؟»، می‌افزاید: مدرسه استیجاری نیست چون بابت آن، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنیم؛ این مدرسه مربوط به بعضی نهادهاست که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدرسه شهید حلبیان

سریال قصه‌های مجید

مدرسه شهید حلبیان

سجاد ادامه می‌دهد: اگر به لحاظ قانونی مشکلی نباشد، می‌توانیم این مدرسه را مرمت کنیم اما در مالکیت آموزش و پرورش نیست و کسانی که باید متولی این امر باشند، بسیار کار موثری انجام ندارند یا پیگیری نکردند.

وی دربارهٔ این مدرسه می‌گوید: این مدرسه حداقل ۸۰ سال قدمت دارد؛ معماری آن، حیاط مرکزی است؛ فضای سبز خوبی دارد و به نوعی از الگوی مدارس قدیمی اصفهان تبعیت می‌کند.

منبع:فارس 


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.