SAP تمایلی به خرید BlackBerry ندارد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مدیر مالی شرکت SAP اعلام کرد که این گروه شرکت‌های بزرگ نرم‌افزاری آلمانی هیچ تصمیمی برای خرید شرکت کانادایی BlackBerry ندارند.
 
این طور که خبرگزاری رویترز گزارش داده است، "وارنر برانت"(Werner Brandt) در گفت‌وگو با نشریه آلمانی Euro am Sonntag توضیح داد "شرکت BlackBerry با استراتژی‌های ما سازگاری ندارد".
 
شرکت BlackBerry یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان فناوری‌های موبایلی محسوب می‌شود و سرویس پست الکترونیکی و دیگر ابزارها را در اختیار کاربران همراه می‌گذارد. البته باید توجه داشت که این مرکز ابزارهای سازمانی ویژه‌ای نیز عرضه می‌کند و هم‌اکنون نسخه تازه ابزارهای خود را برای محصولات اپل و دیگر دستگاه‌های موبایلی هم عرضه کرده است.
 
مدیران BlackBerry پس از کاهش درآمدهای خود طی ۵ سال قبل، از مدتی قبل تصمیم به فروش این شرکت گرفته‌اند و در عین حال می‌کوشند در بازار جهانی مخصوص کاربران خانگی و سازمانی متفاوت ظاهر شوند.
 
در حالی که مجموع سرمایه‌های این شرکت در سال ۲۰۰۸ میلادی ۸۰ میلیارد دلار محاسبه می‌شد، کارشناسان هم‌اکنون ارزش آن را ۵ میلیارد دلار محاسبه کرده‌اند. مرکز مالی Fairfax Financial نیز ماه قبل اعلام کرد که قصد دارد هر سهم این شرکت موبایلی را به قیمت ۹ دلار خریداری کند که با این رقم، ارزش BlackBerry معادل ۴٫۷ میلیارد دلار محاسبه می‌شود.
 
به جز شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای سازمانی SAP، تاکنون شرکت‌های سیسکو، گوگل، لنوو و یکی از مدیران اسبق شرکت اپل به‌نام "جان اسکالی"( John Sculley) برای خرید سرمایه‌های شرکت BlackBerry ابزار تمایل کرده‌اند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.