آتش‌سوزی در سه نقطه رخ داد/ حریق عمدی سه تا ده سال حبس دارد

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی لرستان از اطفاء حریق منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد خبر داد.

شیرزاد نجفی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: این آتش‌سوزی پس از چندین ساعت تلاش و زحمت طاقت‌فرسا توسط نیروهای اعزامی به منطقه خاموش شد.

وی گفت: ظهر امروز در سه نقطه سفیدکوه حریق به وقوع پیوست که با حضور به‌موقع نیروهای منابع طبیعی، آتش‌نشانی، تشکل‌ها و محیط زیست پس از پنج ساعت کاملا اطفاء شد.

نجفی با بیان ایکه پایش میزان خسارت انجام نشده است، افزود: چون در سه نقطه منطقه با فاصله طولانی از هم به‌صورت همزمان حریق رخ داده شواهد نشان می‌دهد عمدی است.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان با توصیه به مردم یادآور شد: الان فصل گرماست و علوفه و مراتع خشک هستند و مردم اگر آتشی روشن کردند کامل آن را خاموش و حتی‌المقدور موارد احتیاطی رعایت کنند.

وی اضافه کرد: مردم و طبیعت دوستان هنگام حضور در طبیعت تا از خاموش شدن آتش کاملا یقین پیدا نکرده‌اند منطقه را ترک نکنند.

این مسئول با بیان اینکه حریق عمدی در جنگل بین سه تا ۱۰ سال حبس خواهد داشت، خاطرنشان کرد: جنگل‌ها سرمایه‌های ملت و نسل آینده هستند، درخت بلوط بیش از چهار میلیارد تومان ارزش زیست محیطی دارد.

نجفی گفت: متاسفانه بر اثر سهل‌انگاری عده اندکی بر اثر حریق خسارات جبران‌ناپذیری به منابع طبیعی استان وارد می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی مراتب را با تلفن ۱۵۰۴ منابع طبیعی استان اعلام کنند.

وی بیان کرد: اداره کل منابع طبیعی لرستان در تمامی نقاط بحرانی، مراتع و جنگلی استان با هماهنگی سپاه، نیروهای بسیج و دیدبان مستقر و اقلام مورد نیاز را تهیه کرده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.