افتتاح ۱۲۰ موزه در دولت نهم و دهم

۳۰ آبان ،

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: در دولت نهم و دهم ۱۲۰ موزه وابسته به سازمان میراث فرهنگی در سراسر کشور افتتاح شده است.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی کشور، مسعود علویان صدر با بیان این مطلب اظهار داشت:هم اکنون ۴۱۵ موزه به صورتی دولتی، خصوصی و مشارکتی در سراسر کشور فعال است که از این تعداد ۲۱۷ موزه وابسته به سازمان میراث فرهنگی می باشد.
 وی تصریح کرد: تا پیش از سال ۸۴ تنها ۹۷ موزه وابسته به سازمان میراث فرهنگی در کشور وجود داشت که با تخصیص اعتبارات ویژه، رسالت موزه سازی و تجهیز آنها به طور گسترده ای آغاز شد و طی این مدت ۱۲۰ موزه تازه افتتاح گردید.
وی ادامه داد: افزایش این تعداد موزه ها سبب رشد ۴۰درصدی تعداد بازدیدکنندگان نسبت به سال ۸۴ شد به طوری که تا پایان سال مالی ۹۰ نزدیک به ۲۱ میلیون نفر از موزه‌های سراسر کشور بازدید کردند.
 وی به افزایش موزه های خصوصی اشاره کرد و افزود: از مجموع ۳۵ موزه خصوصی سراسر کشور ۲۵ موزه از سال ۸۴ تا ۹۰ احداث شده است که این امر مبین سیاست های تشویقی و حمایتی سازمان میراث فرهنگی در طول این سال‌ها بوده است.
 معاون میراث فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۲ موزه مشارکتی فعال در کشور وجود دارد که ۳۱ موزه آن در دولت نهم و دهم احداث شده است.
 علویان صدر گفت:   موزه ها مکان مناسبی برای رابطه میان نسل‌هاست، فضایی برای احساس تعلق و نگاه دوباره به هویت و البته مکانی برای افزایش دانش هر انسان نسبت به قبل است بر همین اساس سازمان میراث فرهنگی همواره در مقوله های مرتبط موزه با حساسیت ویژه ای فعالیت می کند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.