افزایش ۲۰۰ درصدی جرایم سایبری در کشور

۳۰ام بهمن ،

فاوانیوز: رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات و ارتباطات فرماندهی انتظامی کرمان گفت: آمار پرونده‌های جرایئم سایبری در این خطه با توجه به افزایش آگاهی مردم در مورد فعالیت پلیس فتا افزایش یافته است.

به گزارش فاوانیوز به نقلز از خبرگزاری فارس از کرمان کامبیز اسماعیلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کابرارن فضای مجازی از فعالیت پلیس فتا در ایران آگاه شده اند که رسانه ها نقش بسزایی در این زمینه داشته‌اند.

وی بیان کرد: طی سال جاری با افزایش تشکیل پرونده جرائم فضای مجازی در استان کرمان مواجه بودیم که رقمی برابر با ۲۰۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد و این افزایش به سبب بالارفتن سطح آگاهی مردم از فعالیت‌های پلیس فتا صورت گرفته است.

اسماعیلی ابراز داشت: با بهره گیری از امکانات پلیس و همکاری مردم و دستگاه قضایی ۷۰ درصد جرائم فضای سایبر در استان کرمان طی سال جاری کشف شده است.
وی با اشاره به اینکه جرائم اقتصادی همچنان رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند، عنوان کرد: جرائم ضداخلاقی و جرائم علیه عفت عمومی در رتبه‌های بعدی جرایم فضای سایبر قرار دارند.

اسماعیلی عدم دانش کافی، عدم نگهداری صحیح اطلاعات محرمانه حساب‌های بانکی و اطلاعات حساب‌های کاربری اشخاص در فضای مجازی را اصلی‌ترین عامل جرائم فضای مجازی برشمرد.

وی عنوان کرد: کاربران اینترنت باید تلاش برای نگهداری اطلاعات و افزایش سطح دانش فضای سایبری را مدنظر قرار دهند.

این فرمانده انتظامی اذعان داشت: بسیاری از کاربران فضای مجازی از جرائم اطلاعی ندارند و نمی‌دانند بعضی از اقداماتی که در فضای سایبر انجام می‌دهند، اقدام مجرمانه محسوب می‌شود.

اسماعیلی ابراز داشت: کاربران فضای مجازی باید در زمینه قانون مجازات فضای سایبر، اطلاعات لازم را کسب کنند.

وی در مورد ساماندهی کافی‌نت‌های استان کرمان گفت: ۱۱۰ کافی‌نت در سطح شهر کرمان ساماندهی شده‌اند به گونه‌ای که ملزم به نصب دوربین مداربسته و کسب مدرک معتبر از اربا‌ب‌رجوع شده‌اند.

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.