ایران در علم چشم پزشکی هم سطح کشورهای پیشرفته اروپایی است

هرمز شمس روز چهارشنبه در حاشیه بیستمین همایش سالانه چشم تبریز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعاملات متخصصان ایرانی با سایر چشم پزشکان دنیا افزایش یافته است، اظهار کرد: چشم پزشکی ایران حرف زیادی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به درمان بیماری های ژنتیکی توسط متخصصان علم ژنتیک گفت: در حال حاضر درمان بیماری های ژنتیکی در ایران انجام می شود.

وی با بیان اینکه سلول های بنیادی پتانسیل تبدیل به هر سلولی را دارند، افزود: به زودی پزشکان ایرانی خواهند توانست از سلول های بنیادی برای درمان قرنیه های آسیب دیده استفاده کنند.

شمس اظهار کرد: تحقیقات بر روی پیوندهای مصنوعی شبکیه چشم توسط محققان ایرانی بر روی حیوانات در حال انجام است.

عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران گفت: سابقه پزشکی و چشم پزشکی در ایران به قبل از اسلام و دوران هخامنشیان بازمی گردد.

وی تعداد اعضای انجمن چشم پزشکی ایران را یکهزار و ۵۰۰ پزشک عنوان کرد و افزود: با تأسیس دارالفنون در سال ۱۲۹۴ شمسی، آموزش چشم پزشکی مدون شروع و در سال ۱۳۲۶ انجمن چشم پزشکی ایران تأسیس شد.

وی گفت: این انجمن متولی توسعه آموزش، پژوهش و درمان چشم پزشکی در ایران و منطقه بوده و همگام با دفاع از منزلت علمی و حقوق صنفی چشم پزشکان گام های مؤثری در ارتقاع دانش و خدمات چشم پزشکی برداشته است.

۶۱۲۰/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۳۷۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.