بازدهی ۲۰۰ درصدی ۴۶ شرکت بورسی

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بورس تهران در رویایی‌ترین سال خود توانست علاوه بر ۳۳ رکورد شکنی تازه، میانگین بازدهی ۸۴ درصدی را نصیب سرمایه گذاران خود کرده و در سایه رکود بازارهای موازی به گزینه اول سرمایه گذاران تبدیل شود.

به گزارش ایسنا با آغاز رشد رویایی بورس از ابتدای سال تاکنون و ثبت سی و سه رکورد شکنی شاخص بورس، تالار شیشه ای در هفت ماه امسال بازدهی خیره کننده‌ای را نصیب سهاداران کرده و در مقابل رکود بازارهای موازی، بازدهی ۸۴ درصدی را برای سهامداران همراه خود به ارمغان آورد.

اما ثبت بازدهی ۸۴ درصدی بورس در هفت ماه امسال در حالی است که بسیاری از شرکت‌های بورسی و فرابورسی رکوردار بیشترین بازدهی در بازار سرمایه شدند و بازدهی شگفت انگیزی را کسب کردند. به طوری که آمار انتشار یافته نشان می دهد که هفت شرکت بورسی بازدهی بیش از ۴۰۰ درصد، ۱۲ شرکت بورسی بازدهی بیش از ۳۰۰ درصد و ۲۷ شرکت بورسی بازدهی بیش از ۲۰۰ درصدی را کسب کرده و در صدر جدول قرار گرفتند.

به این ترتیب با توجه به بازدهی ۸۴ درصدی بورس از ابتدای سال تاکنون، در مجموع ۱۹۸ شرکت بازدهی بیشتر از بازدهی بورس کسب کردند. این در حالی است که از ابتدای سال تا کنون از میان ۳۸۸ شرکت بورسی و فرابورسی تنها بازدهی ۱۵ شرکت منفی شده و مابقی شرکت‌ها از بازدهی مثبتی برخوردار بوده است.

در میان شرکت‌های بورسی و فرابورسی، پالایشگاه نفت تهران که گران ترین سهم بازار لقب دارد با کسب بازدهی ۹۴۴ درصدی در صدر جدول قرار گرفته و با قیمت بیش از ۱۰۰ هزار تومان فاصله قابل توجهی از دیگر شرکت‌ها دارد.بعد از پالایشگاه تهران، پاکسان با ۶۰۸ درصد و کویر تایر با ۶۰۵ درصد رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند و در صدر جدول بیشترین بازدهی قرار گرفتند.علاوه بر این فرآورده‌های نسوز ایران با ۴۹۱ درصد، لبنیات کالبر با ۴۸۹ درصد، کاغذ سازی کاوه با ۴۲۳ درصد و تکین کو با ۴۰۳ درصد از شرکت‌هایی می باشند که بازدهی ۴۰۰ درصدی را کسب کرده و در رده های بعدی قرار گرفتند.

سالمین با ۳۹۲ درصد، لامپ پارس شهاب با ۳۷۳ درصد، سیمان اصفهان با ۳۴۶ درصد، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان با ۳۴۰ درصد، بین‌المللی محصولات پارس با ۳۴۰ درصد، آبسال با ۳۳۲ درصد، پارس خزر با ۳۳۰ درصد، کاشی پارس با ۳۱۰ درصد، پگاه آذربایجان و داروپخش با ۳۰۶ درصد از شرکت هایی می باشند که بازدهی شگفت انگیز ۳۰۰ درصدی را نصیب همراهان خود کرده اند.

از سوی دیگر مهرام با ۲۹۸ درصد، کاشی سینا با ۲۹۵ درصد، پالایش نفت لاوان و سیمان خاش با ۲۸۵ درصد، معدنی املاح ایران با ۲۸۲ درصد،عمران و توسعه فارس با ۲۸۱ درصد،صنعتی بارز،پگاه اصفهان با ۲۵۳ درصد،سیمان صوفیان با ۲۵۱ درصد،سیمان آرتا اردبیل و گروه توسعه ملی و پارس توشه با ۲۴۷ درصد،پگاه خراسان با ۲۴۶ درصد،چین چین با ۲۴۵ درصد،درخشان تهران با ۲۴۵ درصد گلتاش با ۲۴۳ درصد،پارس مینو و دارواکسیر با ۲۳۰ درصد ،پتروشیمی شازند با ۲۲۱ درصد،سایپا آذین با ۲۱۴ درصد،سرما آفرین با ۲۱۲ درصد،بیمه دانا و مپنا با ۲۰۹ درصد،بیمه آسیا با ۲۰۵ درصد،داروپخش با ۲۰۳ درصد، آلومراد با ۲۰۲ درصد و نفت پارس با ۲۰۱ درصد از شرکتهایی می باشند که در رتبه های بعدی بیشترین بازدهی قرار گرفتند.

در مقابل این شرکت ها، تهران دارو با ۵۱٫۷ درصد بیشترین بازدهی منفی را نصیب سرمایه گذاران خود کرد. بانک گردشگری با ۱۷ درصد منفی، سیمان فارس و بیمه دی با ۱۳٫۳ درصد منفی و محور خودرو با ۷٫۶ درصد منفی، فولاد آلیاژی با ۶٫۳ درصد،قند نقش جهان، نورد قطعات فولادی و گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان با چهار درصد منفی به همراه رنگین،نفت پاسارگاد و توس گستر با ۲ درصد منفی و شرکتهای فیبر ایران و بانک حکمت ایرانیان با یک درصد و صنایع پتروشیمی دهدشت با ۰٫۱ درصد بازدهی منفی در انتهای جدول قرار گرفتند و سهام دارانشان را متضرر کردند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.