بازدید از شبستان در چهار روز اخیر بسیار پررنگ بوده است

۱۷اردیبهشت،

کمالی نژاد با اشاره به کمرنگی حضور مراجعه کنندگان در سه روز اول در بخش ناشران داخلی چهار روز اخیر را بسیار پر رنگ از حضور مردم عنوان کرد.

احمد کمالی نژاد رئیس کمیته ناشران داخلی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران با ارائه‌ی نگاه کمی به نمایشگاه کتاب تهران به خصوص در بخش ناشران داخلی گفت: کمیته‌ی ناشران داخلی امسال همانند سال‌های قبل فعالیت‌های اجرایی خود را به تشکل‌های چهار گانه حوزه‌ی نشر سپرده است.

وی ادامه داد: از بهمن ماه سال ۹۱ که جلسات شورای سیاست گذاری نمایشگاه شکل گرفت مصوب شد که این کمیته فعالیتش را با تشکل‌های چهار گانه‌ی اتحادیه تعاونی ناشران کشور، انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی انجمن کودک و نوجوان و انجمن فرهنگی ناشران آموزشی را واگذار کند. بنابراین جلسات مقدماتی و بازنگری آئین‌نامه ضوابط و مقررات را آغاز کردیم و با پیاده کردن آن‌ها در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران بسیاری از موارد که در سال قبل بوده را اصلاح کردیم.
وی در رابطه با استقبال ناشران از این بخش افزود: ثبت‌نام امسال با توجه به اینکه زمان بسیاری را در اختیار ناشران قرار دادیم بسیار خوب بوده و در همین راستا مشکلات مردم در حوزه نشر را در سال ۹۱ مورد توجه قرار دادیم تا هر ناشر بتواند با توجه به ظرفیت‌های خودش در نمایشگاه حضور پیدا کند.
مدیر کمیته‌ی ناشران داخلی با اشاره به تخلفات ناشران در این بخش اظهار داشت: در بخش ناشران داخلی ۱۳ تخلف جدی صورت گرفت که منجر به تعطیلی یک یا دو روزه‌ی آنها شد و ضمن این موارد تخلفات دیگری نیز در سطح پایین‌تر صورت گرفت که به آنها به صورت شفاهی و کتبی تذکر داده شد.
وی با اشاره به تقکیک بخش ناشران بین‌الملل از دیگر بخش‌ها عنوان کرد: از مزیتهای جدایی این دو بخش از هم این بود که بازدیدکنندگان هر بخش به طور مجزا و مشخص بررسی شدند و مسئله‌ی نه چندان خوبی که در این راستا اتفاق افتاد، کم رنگی حضور مردم در شبستان در سه روز اول نمایشگاه به سبب خستگی مردم از مراجعه به بخش بین‌الملل و طولانی بودن مسیر بود که این نتیجه در ۴ روز اخیر بالعکس شده است به طوریکه فضای شبستان بسیار پر باز دیدتر و پررنگ تر از بخش ناشران بین‌الملل خود را نشان داده است./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.