تاکید جهانگیری به توسعه گردشگری آشوراده

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون اول رییس جمهور با اشاره به استعدادها و ظرفیت‌های گردشگری منطقه آشوراده، بر لزوم تدوین یک طرح مطالعاتی جامع برای استفاده بهینه و توسعه گردشگری در این منطقه تأکید کرد.

خبراقتصادی:دکتر اسحاق جهانگیری  در جلسه «تأسیس منطقه گردشگری آشوراده» اظهار داشت: حساسیت‌های زیست محیطی موجود در منطقه آشوراده ایجاب می‌کند پیش از هر اقدام عملی و جذب سرمایه‌گذار، ابتدا مطالعه‌ای دقیق و علمی انجام شود تا طرحی قابل اجرا و سازگار با محیط‌ زیست و ویژگی‌های این منطقه فراهم شود. 

معاون اول رییس جمهور از رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواست مقدمات لازم برای انجام این مطالعه را فراهم کرده و ضمن هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست در مراحل مختلف این مطالعه، طرحی نهایی و قابل اجرا برای سرمایه‌گذاری و ورود به فاز اجرایی ارائه دهند. 

در این جلسه که وزیر جهاد کشاورزی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار گلستان نیز حضور داشتند، گزارشی از مصوبات و سوابق اقدامات انجام شده درخصوص منطقه آشوراده ارائه شد و نظرات و دغدغه‌های موجود مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. 

در این نشست پس از ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادات مختلف، مقرر شد با مسئولیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر دستگاه‌های ذیربط، طرح مطالعاتی جامع برای بهره‌برداری گردشگری از منطقه آشوراده آغاز شود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.