تغییرات در دانشگاه باید با نگاه علمی باشد نه رویکرد سیاسی/اعتدال یعنی فرصت برابر برای دانشجویان

اردیبهشت ۱۴۰۳

مسئول واحد سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: عزل و نصب‌ها و تغییرات مدیریتی در دانشگاه باید با نگاه علمی صورت گیرد، نه با رویکرد سیاسی.

“علی پهلوان” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه دانشجویان باید در تحولات سیاسی جامعه نقش موثر داشته باشند، اظهار داشت: کرسی‌های آزاداندیشی نقش بسزایی در آگاه‌سازی دانشجویان، نتیجه‌گیری مطلوب و عملکرد آن‌ها در مسیر صحیح  تحولات سیاسی خواهد داشت.

وی دربارهٔ عملکرد متناسب با اعتدال در دانشگاه‌ها تصریح کرد: اجرای عزل و نصب‌ها و تغییرات مدیریتی و هرگونه اقدامی باید در دانشگاه با نگاه علمی صورت گیرد نه با رویکرد سیاسی.

مسئول واحد سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: عدم نگاه سیاسی و ایجاد فرصت برابر برای تمامی دانشجویان به منظور  پژوهش،‌ رقابت و رشد علمی از نشانه‌های اعتدال در دانشگاه‌ها است.

پهلوان گفت: دانشجویان باید با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، مسائل سیاسی کشور و حتی مسائل جهان را مورد بررسی قرار دهند و با تأمل بر آن‌ها اظهار نظر و تحلیل ارائه کرده و با روحیه آرمان‌گرایی و عدالت‌‌خواهی خواسته‌های خود را از مسئولان مطالبه کنند.

وی با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی برای مطالبات تشکل‌های دانشجویی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید در امر مطالبه‌گری دانشجویان را کمک کرده و روحیه آرمان‌خواهی دانشجویان را به تندروی تعبیر نکنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.