دختران جوان بیشتر در معرض آسیب های روحی روانی قرار دارند

دختران جوان از ارکان جوامع بشری اند و عالی ترین نقش سازنده را با عناوین همچو مادر دارا می باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران زنان به عنوان اساسی ترین عناصر بنیادین جامعه نقش تعیین کننده در انگیزشها شکل گیری شخصیت و رفتار جامعه خود دارند.
یکی از ویژگی های دختران جوان ظرافت روحی و قدرت عاطفه اوست که این حالت نقش مهمی در سعادت انسان ها دارد.
عاطفه این میل درونی اگر چه در همه انسان ها کم و بیش وجود دارد اما در زنان بیشتر دیده شده و این میل زنان را برای همه نوع فداکاری و زندگی آتی با همسرش آماده می کند.
جامعه سالم نیازمند داشتن خانواده سالم است که سلامت هر جامعه در خانواده ها پی ریزی می شود و شمع فروزان محفل خانواده همین دختران جوان هستند.
حیدری روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: دختران جوان، مادران آینده هستند و وظیفه اصلی آنان به وجود آوردن صمیمیت، مهر و محبت خانواده است بهداشت روانی این دختران جوان مجموعه کارهایی است که آنها را به سمت تامین سلامت فردی و اجتماعی هدایت می کند.
وی ادامه داد: داشتن یک فعالیت فیزیکی می تواند در سلامت جسمی و روانی به خصوص افسردگی در  دختران جوان موثر باشد.
حیدری تصریح کرد: برآورده نشدن نیازهای شخصیتی و اجتماعی نوجوانان در حد معقول مشکلات زیادی در رفتار آنان به خصوص دختران نوجوان در پی خواهد داشت. دختران جوان در شرایط نا مساعد خانوادگی فشار زیادی بر آنها وارد می شود و در معرض آسیب های روحی و روانی بیشتری نسبت به آنها هستند.
وی اظهار داشت: سنین نوجوانی مرحله شکل گیری شخصیت و مرحله ای است برای ورود به مراحل مختلف زندگی که نوجوانان به خصوص دختران باید از حمایت ها و راهنمایی های عاطفی والدین بهره مند شوند./ل
گزارش از ریحانه جمشیدی


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. sanaz:

    خب اگر اسیب روحی و روانی روی دختران جوان زیاده چرا فکری به حالشون نمیکنید بیشتر نیازهای جنسیشون و محدودیتهای فرهنگی و ازدواج اجباری و نداشتن همسر مناسب و نبود امنیت و نداشتن شغل مناسب و ازار جنسی محیط کار و تبعیض و و و ….من فقط همینها رو بیشتر دیدم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.