رایتل: کلاهبرداران تلفنی فروش سیمکارت را تا پیداکردن فرد خاطی پیگیری میکنیم

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

اپراتورهای موبایل بارها اعلام کرده‌اند که ارتباطی با فروشندگان تلفنی سیم‌کارت ندارند و آن را تایید نمی‌کنند اما این تخلف ادامه دارد. مدیر عامل اپراتور سوم می‌گوید: اقدام رایتل به اطلاعیه ختم نمی‌شود و از مرجع قانونی پیگیر است.
 
 
 
موضوع فروش تلفنی سیم‌کارت‌ که شایع‌ترین آن پیشنهاد فروش به بهانه شباهت شماره با شماره دائمی مشترک است، زمانی به سبب شرایط مقطعی بازار سیم‌کارت در کشور شکل گرفت و اکنون پدیده‌ای رایج است.
 
البته این نوع فروش، همواره با تخلف‌هایی همراه بوده است. فروش با قیمت گرا‌ن‌تر از عرف و وعده شماره شبیه و خلف وعده در زمان تحویل، از جمله تخلف‌هایی است که در نهایت به اعتراض خریدار و پشیمانی وی از قبول پیشنهاد خرید منجر می‌شود.
 
اپراتورهای تلفن‌همراه که با این موضوع ارتباط غیر مستقیم پیدا می‌کنند تاکنون چندین بار در اطلاعیه‌‌‌‌هایی اعلام کرده‌اند که این روش را تایید نمی‌کنند و فروشندگان ارتباطی با اپراتورها ندارند.
 
اما با وجود این اعلام‌های رسمی، هنوز شیوه پر تخلف فروش تلفنی سیم‌کارت ادامه دارد و با ادامه آن بر تعداد مشترکان متضرر افزوده می‌شود. گویا برخورد با این تخلف، پس از اطلاع رسانی، نیازمند قدم بعدی است.
 
این پدیده که زمانی با ورود سیم‌کارت‌های اپراتور دوم داغ شده بود امروز با ورود سیم‌کارت‌های اپراتور سوم، داغ‌تر شده است.
 
به رسم معمول رایتل نیز در اطلاعیه‌هایی اعلام کرده که این نوع فروش را غیرقانونی می‌داند و خواستار گزارش تخلف توسط مردم شده است.
 
اما مدیر عامل رایتل می‌گوید: اقدامات رایتل به اطلاع‌رسانی ختم نمی‌شود.
 
مجید صدری در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، گفت: هر گزارشی از این تخلف را که مردم به رایتل یا مراجع قانونی اعلام کنند، از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد تا فرد را پیدا کنیم.
 
وی تاکید کرد: این کار نوعی کلاه‌برداری است و صد در صد پیگیر این تخلف هستیم و در خصوص نتیجه بخش بودن این پیگیری امیدوار هستم.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.