فعال حقوق بشر: اقلیت های دینی در سوریه حامی بشار اسد هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘هویک بهبو’ شامگاه شنبه در نشست ‘ظرفیت ها و انتظارات از رویکرد اسلامی به حوقق بشر برای رعایت حقوق انسان ها در سه سطح ملی، کشورهای اسلامی و جهانی’ در تهران افزود: مسلمانان کشته شده در برمه هم اقلیت دینی محسوب می شوند و هم اقلیت قومی چرا که مهاجرانی از کشور هند هستند و دین آن ها در برمه پذیرفته نشده است.

وی به سکوت مجامع بین المللی در قبال این کشته شدگان اشاره کرد و ادامه داد: برای من به عنوان یک اقلیت فرقی ندارد که چه کسی کشته شده است، برای من این مهم است که حقوق اقلیت دینی به راحتی تضعیف شده است.

این فعال حقوق بشر با یادآوری حوادث روی داده علیه اقلیت ها در کشورهای مختلف اضافه کرد: در عراق القاعده وارد کلیسا شد و با انفجار بمب، زن و کودک و اسقف را به طرز فجیعی کشت و این وضعیت در مصر و سوریه نیز به نوعی تکرار شده است.

این نشست به مناسبت سالروز ‘حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی’ در کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران برگزار شد.

۱۴ مرداد ماه ۱۳۶۹ هجری شمسی مصادف با ۵ اوت ۱۹۹۰ میلادی، اعلامیه اﺳﻼﻣﯽ ﺣﻘﻮق ﺑﺸﺮ در ﺳﺎزﻣﺎن ﮐﻨﻔﺮاﻧﺲ اﺳﻼﻣﯽ و ﺑﺎ ﻫﺪف ﺑﺰرﮔﺪاﺷﺖ ﻧﮕﺮش اﺳﻼم ﺑﻪ ﺣﻘﻮق اﻧﺴﺎنﻫﺎ و ﺻﯿﺎﻧﺖ از ﮐﺮاﻣﺖ ﺑﺸﺮی تصویب شد.

هرساله برای بزرگداشت این روز و گسترش حقوق بشر اسلامی نشست های علمی مختلفی در کشور برگزار و به موضوعات مبتلا به جهان اسلام و انسان ها پرداخته می شود.

اجتمام*۱۴۲۹ **۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۱۲۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.