مالاریا عامل ۱۰ درصد مرگ کودکان در کشورهای در حال توسعه است

اردیبهشت ۱۴۰۳

آمارهای مربوط به سالهای اخیر نشان می‌دهد که مالاریا یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر ناشی از بیماری‌های عفونی در جهان بوده به طوریکه حدود ۱۰ درصد موارد مرگ کودکان در کشورهای در حال توسعه به سبب این بیماری است.

فرهاد سالاری، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان ممتاز نیوز، تصریح کرد: اگرچه یکی از عوامل اصلی مرگ و میر کودکان در جهان بیماری‌ها و عوامل عفونی است، اما میزان این مرگ و میر در کشورهای مختلف اعم از توسعه یافته و درحال توسعه بسیار متفاوت است.

وی افزود: اگرچه در کشورهای توسعه یافته و بعضی از کشورهای در حال توسعه، میزان مرگ و میر کودکان ازجمله به سبب بیماری‌های عفونی کاهش قابل توجهی یافته است، اما همچنان شاهد بالا بودن آمار مرگ و میر کودکان در تعدادی از کشورها به ویژه به سبب بیماری‌های عفونی هستیم.

سالاری اظهار داشت: بیماری‌های اسهالی، مالاریا، سل، عفونت‌های دستگاه تنفسی، ایدز،  سرخک، کزاز، سیاه سرفه و سوء تغذیه از جمله عوامل مهم مرگ و میر کودکان در جهان است.

وی با اشاره به میزان نسبتا بالای شیوع و مرگ و میر ناشی از مالاریا به ویژه در بین کودکان، تاکید کرد: آمارهای مربوط به سالهای اخیر نشان می‌دهندکه مالاریا یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر ناشی از بیماری‌های عفونی در جهان بوده به طوریکه حدود ۱۰ درصد موارد مرگ کودکان در کشورهای در حال توسعه به سبب این بیماری است.

سالاری یادآور شد: درصد قابل ملاحظه‌ای از آمار مرگ و میر ناشی از مالاریا از طریق بهبود وضعیت بهداشتی، بهسازی محیط و کمی مراقبت قابل پیشگیری است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.