مذاکرات آینده محل نمایش “نرمش قهرمانانه”/ قدرت نرم ایران در مقابل ابرقدرت‌ها بی‌نظیر است

اردیبهشت ۱۴۰۳

سلیمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه مذاکرات آینده فرصت و محل خوبی برای نمایش “نرمش قهرمانانه” است، خاطرنشان کرد: قدرت نرم ایران در برابر ابرقدرت‌های متکی به نیروی سخت‌افزار بی‌نظیر است.

“محمد سلیمانی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ اظهارات “مقام معظم رهبری” مبنی بر “نرمش قهرمانانه در دیپلماسی” اظهار داشت: “نرمش قهرمانانه” مثال بارز و روشنی از قدرت یک ملت است که در آن باید نظامی برپاخاسته از حمایت مردم با نقش‌آفرینی تک تک واحدها وجود داشته باشد، مردمی که نظام را از خود دانسته و در آن هم‌افزایی ایجاد می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه “وحدت” جزء اساسی “نرمش قهرمانانه” است، بیان داشت: پایداری در اصول، مواضع و نگاه به آرمان‌ها و حرکت به سمت آن از مشخصات این راهبرد بوده همچنین شناخت ضعف و قدرت دشمن و بهره‌برداری از ضعف‌های آن مهم است و بایددر دستور کار قرار گیرد.
 
عضو  شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به شاخص‌های مقاومت افزود: حفظ قدرت بازدارندگی در مقابل دشمن، آموزش و تربیت نیروی انسانی، توانمندکردن زیرساخت‌ها در امور دفاعی، برای مقابله با دشمنان در شرایط حساس لازم است، همچنین بالابردن سطح کیفی تجهیزات و تکنولوژی و خودکفایی در تولیدات، شاخص مقاومت را افزایش و وابستگی را کاهش می‌دهد.
 
سلیمانی “نرمش قهرمانانه” را معادل “قدرت نرم” دانست و تصریح کرد: نرمش قهرمانانه به هیچ وجه به معنای سازش و کوتاه آمدن از آرمان‌ها نیست، عبارت مدنظر رهبری مانند قدرت نرمی است که کارایی و اثرگذاری بیشتری از قدرت سخت دارد و  امروزه جهان در مقابل آن موضع منفعلی دارد.
 
وزیر سابق ارتباطات با بیان اینکه رهبری فرمودند در دنیا مدلی حاکم شده که یک طرف آن ظالم و سلطه‌گران جهان و طرف دیگر مظلوم و اشخاص زیر سلطه قرار دارند، بیان داشت: جمهوری اسلامی این مدل را قبول ندارد، قدرت نرم با تحریک انگیزه‌ و توانمندی‌ها در راستای افزایش فکر، اندیشه و شعور ملت تلاش کرده و افکار عمومی جهان را برای پذیرش این قدرت آماده می‌کند، همچنین “قدرت نرم” ایستادگی در مقابل ابرقدرت‌ها و موفقیت ما را بیشتر می کند.
 
سلیمانی با اشاره به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اضافه کرد: در جنگ تحمیلی، ۹ کشور صنعتی تمام تجهیزات خود را در اختیار “صدام حسین” قرار دادند و این درحالی است که ایران با دردست داشتن قدرت نرم با حضور جوانان، اندیشه و خلاقیت‌های آنان، همچنین حمایت و انگیزه گسترده مردم توانست سرنوشت جنگ را به نفع خود تغیر دهد، بنابراین توانمندی ۳۴ ساله ایران براساس قدرت نرم بوده است.
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه مذاکرات آینده فرصت و محل خوبی برای نمایش “نرمش قهرمانانه” است، خاطرنشان کرد: قدرت نرم ایران در برابر ابرقدرت‌ها بی‌نظیر است، کشورهایی همانند آمریکا و انگلیس فقط به قدرت سخت‌افزاری خود متکی می باشند، توانایی که در مقابل قدرت نرم ایران دوام نداشته و پیچ و مهره‌هایش به راحتی باز می‌شود، بنابراین باید این توانمندی را به رخ جهانیان کشید.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.