مصرف قندهای ساده در سحری عامل گرسنگی در طول روز است

اردیبهشت ۱۴۰۳

مصرف مواد غذایی که حاوی قندهای ساده مانند ماکارانی،‌ نان‌های سفید و چای شیرین سبب بالا رفتن سریع قندخون و بلافاصله بعد از آن کاهش شدید قندخون می‌شود که سبب احساس گرسنگی در روز شده است.

دکتر آراسب دباغ مقدم، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان ممتاز نیوز، بعضی از اشخاص در طول روزه‌داری با خوردن سحری در طول روز تا افطار دچار ضعف و گرسنگی می‌شوند که اگر این اشخاص سحری نخورند مشکل گرسنگی آن در طول روز احساس نمی‌شود.

وی ادامه داد: مشکل اصلی این اشخاص این است که در سحر غذاهایی که دارای قند ساده و نان‌های سفید یا چای شیرین ماکارانی زیاد مصرف می‌کنند. در این حالت قند بلافاصله بالا می‌رود و در نتیجه انسولین بالا می‌رود تا بتواند قند خون را پایین بیاورد. در این حالت قندخون که به سرعت با خوردن این غذاها بالا رفته به سرعت پایین می‌آید و فرد زمانی از سحر نگذشته احساس گرسنگی می‌کند و تحمل نخوردن سخت می‌شود و دچار ضعف می‌شود.

دباغ مقدم اظهار داشت: این اشخاص باید ۳ وعده غذای عادی را که در طول سال مصرف می‌کرند حفظ کنند. خوردن سحری با مصرف موادی که حاوی قندهای پیچیده است و بعد از خوردن سحری از خوابیدن اجتناب کنند چون با مصرف سحری و سنگین شدن معده سبب ناراحتی شده کارهای سبک مانند: پیاده‌روی یا عبادت انجام داده و وعده‌ی دوم افطار است که افطار باید خیلی سبک باشد و در حد خوردن شیر و خرما که خیلی از اشخاص شام را در وعده‌ی افطاری مصرف می‌کند و شام را حذف می‌کنند که این کار اشتباه است، ۲ ساعت بعد از افطار باید شام کامل و خوب بخورند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.