نصیرشلال از حذف در یکضرب گریخت

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین از لندن، رقابت دسته۱۰۵ کیلوگرم وزنه برداری با یک جو مثبت آغاز شد. چراکه حمید سوریان شب قبلش طلا گرفته بود، امید نوروزی در سالن روبرویی در فینال وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی باید مسابقه می داد و از همه مهمتر دو رقیب قدرتمند نواب نصیرشلال پیش از شروع رقابت به صورت خود جوش از رقابتها کنار کشیده بودند تا همه چیز برای یک شب خوب در سالن رقابتهای وزنه برداری مهیا باشد. البته نواب نصیرشلال هم پس از سه وزنه برداری که نه چندان درخشان کار کرده بودند، آمده بود تا نتیجه ای خوب از خود برجای گذارد.

رقابت در یک ضرب آغاز شد تا در همان ابتدای کار وزنه بردار کره ای هم حذف شود تا هشت وزنه بردار تنها برای سه مدال المپیک بجنگند. در این شرایط بود که نصیرشلال برای مهار وزنه ۱۸۳ کیلوگرمی به روی تخته آمد. مانند همه وزنه برداران دیگر. کمی اخم بر روی صورت داشت و تنها به وزنه نگاه می کرد. آمد، دستش را به میله قفل کرد و بعد به روی سر کشید، هنوز به ثانیه دوم نرسیده بود که وزنه را انداخت. باقری گفت عیب ندارد. از پله ها پائین رفت، کمی باقری با او صحبت کرد، بعد شیشه آمونیاک را جلوی بینی اش گرفت تا به خودش بیاید و دوباره پله ها را بالا رفت. دوباره همان مسئله تکرار شد. وزنه را انداخت. این در همان لحظه بود که در سالن روبرویی داور مسابقه کشتی سوت پایان را کشیده بود و امید نوروزی یک مدال طلای دیگر به محمد بنا و کاروان ایران تقدیم کرده بود.

در این شرایط کوروش باقری برای اینکه کمی برای او وقت بخرد، یک کیلوگرم به وزنه انتخابی اضافه کرد. حالا وزنه ۱۸۴ کیلوگرم شده بود. نواب در حرکت سوم با این فکر به روی تخته آمد که این وزنه می تواند آخرین فرصتش در بازیهای المپیک باشد. بدین ترتیب با همه وجود آمد. وزنه را با سرعت به بالای سرش پرت کرد و با قدرت ایستاد تا صدای فریاد و تشویق مردم به هوا برخیزد. بدین ترتیب نواب نصیرشلال در رقابتی که تنها چند قدم با مدال المپیک فاصله داشت، حرکت یکضرب را نه چندان خوب به پایان برد تا برود و در سالن گرم کردن ورزشکاران به حرکت دوضرب بیاندیشد. چراکه اگر می خواست نام او نیز در کتاب ورزش ایران و المپیک ثبت شود، تنها سه حرکت فرصت داشت.

نواب نصیرشلال در بین هشت وزنه بردار در حرکت یکضرب با قرار گرفتن در جایگاه پنجم به کار خود پایان داد.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.