نگرانی و هشدار مرغداران نسبت به افت قیمت و کاهش تولید گوشت مرغ

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران از موکول شدن جلسه کارگروه تنظیم بازار به روز چهارشنبه خبر داد و افت مجدد قیمت مرغ و جوجه را هشدار جدی برای تولید و بازار گوشت مرغ خواند.

 

حسین مقدم‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: قرار بود امروز صبح در جلسه کارگروه تنظیم بازار قیمت و شرایط تولید گوشت مرغ بررسی شود که این جلسه به روز چهارشنبه موکول شد.

 

وی از کاهش مجدد قیمت مرغ و همچنین جوجه خبر داد و افزود: امروز میانگین قیمت مرغ زنده در کشور به ۲۷۰۰ تا ۲۸۰۰ تومان کاهش یافته که این امر جای نگرانی برای افت جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ را به همراه دارد.

 

مقدم‌نیا اظهار کرد: در حالی که همگان از کاهش قیمت مرغ ابراز خوشحالی می‌کنند این خوشحالی دوام نخواهد آورد و نشانه‌های خطر و نگرانی در تولید این محصول استراتژیک است چراکه جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ با کاهش استقبال مواجه می‌شود.

 

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران افزود: در پی کاهش جوجه‌ریزی و استقبال به خرید جوجه قیمت هزار تومانی جوجه به ۳۰۰ تومان تقلیل یافته است.

 

به گفته وی هر کیلوگرم مرغ زنده در روز گذشته در استان تهران و مازندران ۳۲۰۰ تومان بود که امروز به ۳۰۰۰ تومان کاهش یافت و قیمت این محصول در استان‌های بزرگ همچون آذربایجان شرقی و گلستان به ۲۷۰۰ تومان کاهش یافته است.

 

مقدم نیا قیمت هر کیلو مرغ گرم در بازار مصرف را ۴۱۰۰ تومان عنوان و از روند نزولی قیمت مرغ ابراز نگرانی کرد ونسبت به کاهش جوجه‌ریزی و به تبع آن تولید گوشت مرغ هشدار داد.

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.