چرا قیمت مرغ چند نرخی شده است؟ / گفتگوی آریا با رییس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران

خبرگزاری آریا- مقدم نیا علت اصلی افزایش قیمت گوشت مرغ و متفاوت بودن قیمتها در سطح شهر را نامشخص بودن رویه توزیع گوشت مرغ در بازار اعلام کرد.
حسین مقدم نیا رییس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آریا، در پاسخ به این سوال که علت افزایش قیمت مرغ در بازار بعد از ماه مبارک رمضان چیست؟گفت: در حال حاضر قیمت مرغی که توسط مرغدار به فروش می رسد خیلی پایین بوده و این افزایش قیمتها فقط در بازار اتفاق افتاده است.
وی در ادامه افزود: این افزایش قیمتها اصلا به این اتحادیه ربطی نداشته و مسئول اصلی تنظیم بازار وزارت صنعت،معدن و تجارت است و آنها با وجود واردات چند هزار تنی گوشت منجمد مرغ به کشور مسئول ایجاد تعادل در بازار بوده و باید پاسخگوی علت افزایش قیمت مرغ در بازار باشند.
رییس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران در خصوص قیمت فعلی مرغ تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری در حدود  ۳۸۰۰ تا ۳۹۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار در ۵۳۰۰ تا ۵۴۰۰ تومان است که پیش از این، قیمت هر کیلوگرم مرغ در سطح شهر بیش از ۷۰۰۰ تومان شده بود.
مقدم نیا در ادامه بیان کرد: متاسفانه بدلیل نامشخص بودن رویه توزیع و عرضه گوشت مرغ در بازار،باعث ایجاد چند نرخ متفاوت برای فروش گوشت مرغ در بازار شده است که می شود گفت این قیمتها از ۵۳۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان در سطح شهر قابل مشاهده است.
مقدم نیا درخصوص میزان تولید گوشت مرغ عنوان کرد: با توجه به اینکه ماهیانه در حدود ۹۰ میلیون تا ۹۵ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می شود، انتظار داریم در ماه بالغ بر ۱۴۴ هزارتن گوشت مرغ تولید و به بازار عرضه کنیم.  


خبرگزاری آریا

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. ابوالقاسم شریفی:

    بار خدایاهمانطور که تولید کنندگان و خانوادهایشان به دلیل مدیریت نادرست مسولین مربوطه در پایان فروش ناراحت و غمگین هستند ،خدایا انان و خانوادهایشان را غمگین کن

  2. ابوالقاسم شریفی:

    تضمین خرید تولیدات داخلی تنها راه نجات تولید کننده گان داخلی است

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.