گفتگوی آریا با بازرس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی : برای مرغ ۵۲۰۰ تومانی همچنان باید منتظر بمانیم

خبرگزاری آریا- حجت گفت: با تحویل ۵۰ هزار تن نهاده دامی به مرغداران قیمت مرغ در بازار به صورت قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.
عظیم حجت بازرس اتحادیه سراسری مرغدران گوشتی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آریا،در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اعلام قیمت تک نرخی مرغ به کیلویی ۵۲۰۰ تومان هنوز در بازار، مرغ به قیمتهای ۶۷۰۰ و ۷۲۰۰ تومان به فروش می رسد،گفت: این قیمت به تازگی اعلام شده است و قرار بود همزمان با این اعلام قیمت برخی از اقلام نیز کنترل شود به طوری که قیمت ذرت در یک هفته اخیر ۱۵۰ تومان افزایش یافته است.
وی افزود: افزایش ۱۵۰ تومانی قیمت ذرت با افزایش ۳۰۰ تومانی در قیمت سویا برابری می کند چرا که مصرف ذرت نسبت به سویا ۲ برابر است.
حجت با اشاره به روند کاهشی قیمت مرغ در یک هفته گذشته اظهارداشت:از روز شنبه شاهد کاهش حدود ۶۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار بودیم که این روند هنوز ادامه دارد و برای رسیدن به قیمت ۵۲۰۰ تومانی قیمت مرغ یک پروسه زمانی کوتاه مدت باید سپری شود.
وی ادامه داد: این کاهش قیمت مرغ که روزی ۲۰۰ تومان بوده است خیلی مناسب بوده و شاید تا قیمت ۵۵۰۰ تومان ادامه داشته باشد.
بازرس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران درباره این سوال که آیا واردات ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی نیاز مرغداران را برطرف خواهد کرد یا نه؟گفت:با هماهنگی های صورت گرفته با شرکت آوا تجارت قرار شده است تا آن ۵۰ هزار تن نهاده دامی خریداری شده را در اختیار مرغداران قرار دهد که فعلا ۱۰۰۰ تن آن به مرغدران تحویل داده شده است و تقریبا حدود ۴۰ هزار تن نهاده دامی نیز از این شرکت طلب داریم.
وی خاطرنشان کرد:اگر این محموله به موقع در اختیار مرغداران قرار گیرد مطمئنا شاهد چند درصدی قیمت مرغ در بازار خواهیم بود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.