گفتگوی آریا با بازرس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران: “مرغ های یخی” در راهند!/ مرغ فعلا ارزان نمی شود

شنبه ۲۴ تیر – ۰۳:۴۹:۰۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

قیمت مرغ به مرز ۸ هزار تومان رسید!

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- “حجت” از واردات ۵۰ هزار تن گوشت مرغ منجمد از کشور برزیل برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمتها خبرداد.
عظیم حجت بازرس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آریا، در رابطه با گرانی قیمت گوشت مرغ در بازار گفت: با توجه به اینکه وظیفه تنظیم بازار به عهده وزارت صنعت،معدن و تجارت است باید هر چه زودتر تصمیمی برای جلوگیری از ادامه این روند در ۴۵ روز آینده اتخاذ کند.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر اداره پشتیبانی امور دام علی رغم دریافت پول ۵۵ هزار تن نهاده دامی هنوز اقدامی مبنی بر آزادسازی و تحویل این نهاده ها به واحدهای تولیدی گوشت مرغ انجام نداده است.
به گفته بازرس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران همین امر عاملی برای گرانی گوشت مرغ به دلیل نبود نهاده های اولیه برای تولید این محصول تلقی می شود و این سازمان با وجود توانایی کشور برای عرضه مرغ به بازار مصر به واردات مرغ منجمد به کشور است.
حجت با اشاره به واردات ۵۰ هزار تن مرغ منجمد به کشور اظهارداشت: وزارت صنعت،معدن و تجارت برای تنظیم بازار و جلوگیری از ادامه افزایش قیمتها مباردت به واردات ۵۰ هزار تن گوشت مرغ منجمد از کشور برزیل نموده است.
وی افزود: بعید است که با این میزان واردات مرغ به کشور بتوان قیمت مرغ را کاهش داد چرا که هم این میزان واردات کم بوده و هم نمی توان از لحاظ توزیع نیاز بازارهای داخل کشور را مرتفع ساخت.
بازرس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در ادامه گفت: سازمان تنظیم بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت مرغ در روزها و ماههای آینده باید یک برنامه منسجم و راهبردی در نظر گیرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۴۱۴۲۸۰۲۵۴۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.