پرداخت مالیات مشکل اصلی هنرمندان تئاتر است

۱۷م آذر ،

“شهره سلطانی” به بهانه اجرای نمایش “آخرین حکایت فرهاد”:

پرداخت مالیات با توجه به حقوق دریافتی ما برای هر اجرا از مشکلات اصلی هنرمندان در عرصه تئاتر است.

شهره سلطانی، کارگردان نمایش “آخرین حکایت فرهاد” در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص این نمایش گفت: “آخرین حکایت فرهاد” قصه خانواده ای را روایت می کند که یکی از فرزندان این خانواده به نام “فرهاد” به دلیل مشکلات قبل خود به خارج از کشور رفته ولی بدلیل اینکه پدر قادر به پرداخت پول به او نیست به ایران باز می گردد.

** شیوه اجرای “آخرین حکایت فرهاد” رئال است

وی در این باره ادامه داد: درگیری ها و اختلافات زمانی آغاز می شود که پدر را به دلیل کمبودهای مالی مقصر می دانند.
“سلطانی” در خصوص شیوه اجرایی این نمایش اظهار داشت: بازی ها در این نمایش رئال محض است اما بدلیل شرایط سالن مجبور هستم، دو بار اجرا داشته باشیم که همین امر نمایش را از فضا سازی و رئال خارج کرده است.
وی در خصوص وضعیت تئاتر در کشور عنوان کرد: تئاتر نسبت به قبل بسیار پیشرفت کرده ولی کسری بودجه در این زمینه ما را به خطا می برد و سبب خارج شدن ما از چهار چوب هایمان می شود که این مشکلات سبب خارج شدن تئاتر از مسیر اصلی خود می شود.

** هنوز درآمدی برای تکیه در عرصه تئاتر بدست نیاوردم

“سلطانی” در خصوص بیمه اهالی تئاتر بیان کرد: اعضای خانه تئاتر همه از مزایای بیمه برخوردار می باشند ولی تعدادی که رزومه کاریشان به حد نصاب نرسیده، هنوز مزایای بیمه ندارند.
وی در این خصوص اظهار داشت: مشکل اصلی هنرمندان تئاتر بیمه نیست، بلکه مالیات است. زیرا ما بازیگران پرکاری نیستیم و برای تقبل هزینه های زندگی ناچار به قبول نقش‌هایی هستیم که چندان تمایل به آن نداریم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود سال ها کار در عرصه تئاتر اما هنوز درآمدی بدست نیاوردم که بتوانم به آن تکیه کنم.
گفتنی است؛ نمایش “آخرین حکایت فرهاد” از روز سه شنبه هفتم آذرماه در “بنیاد رودکی” آغاز  و شنبه ها در دو نوبت ۱۸ و ۲۰ اجرا خواهد داشت./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.