کاهش هفت درصدی قیمت‌های جهانی غذا در سال ۲۰۱۲

۲۳م دیماه ،

سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد قیمت‌های جهانی غذا با کاهش چشمگیر قیمتهای شکر، لبنیات و دانه‌های روغنی، برای کل سال ۲۰۱۲ به ۲۱۲ واحد رسید که هفت واحد کمتر از سال ۲۰۱۱ بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چشمگیرترین کاهش قیمت در سال ۲۰۱۲ برای شکر (۱۷٫۱ درصد)، محصولات لبنی (۱۴٫۵ درصد) و دانه‌های روغنی (۱۰٫۷ درصد) ثبت شد در حالیکه این کاهش برای غلات (۲٫۴ درصد) و گوشت (۱٫۱ درصد) کمتر بود.

این نهاد غذایی سازمان ملل همچنین در گزارش خود افزود: قیمتهای جهانی غذا با کاهش قیمتهای غلات و دانه‌های روغنی، در ماه دسامبر برای سومین ماه کاهش یافت.

شاخص قیمت غذای فائو که تغییرات ماهانه در قیمت سبدی از غلات، دانه‌های روغنی، لبنیات، شکر و گوشت را بررسی می کند، به ۲۰۹ واحد در دسامبر رسید که دو واحد پایین‌تر از نوامبر بود.

به گزارش بلومبرگ، فائو در ماه نوامبر پیش بینی کرده بود که هزینه جهانی واردات غذا به سبب کاهش هزینه حمل و نقل و هزینه کمتر برای سبزیجات، میوه، غلات و شکر، ۹٫۷ درصد در سال ۲۰۱۲ کاهش می یابد و به ۱٫۱۴ تریلیون دلار در مقایسه با ۱٫۲۶ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۱ می رسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.