گزارش خبرنگار ایسنا از نتایج اولین روز مسابقات جهانی کاراته در پاریس

۰۲م آذر ،

نخستین روز از بیست و یکمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان در فرانسه با راهیابی پورشیب و حقیقی و حذف علی فداکار و بهمن عسگری به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به فرانسه، در ادامه رقابتهای روز اول در وزن ۸۴- کیلوگرم علی فداکار در دور اول استراحت داشت، در دور دوم با حساب ۵ بر صفر نماینده بنین را شکست داد، در دور سوم در وقت قانونی با نتیجه صفر بر صفر برابر بیتویچ از صربستان به تساوی رسید در رای گیری از داوران با رای ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و به دور بعد راه یافت.

فداکار در دور بعد هم در وقت قانونی مقابل لوکا از سوئیس صفر بر صفر مساوی شد و در این بخش هم با رای داوران ۵ پرچم گرفت و پیروز شد. وی در دور بعد مقابل پترسون از هلند قرار گرفت و در این دیدار هم در وقت قانونی صفر بر صفر مساوی شد ولی با رای داوران ۵ بر صفر شکست خورد و منتظر مبارزه بعدی حریف خود شد تا در صورت راهیابی او به دیدار فینال شانس خود را برای کسب مدال برنز امتحان کند که با توجه به شکست این حریف هلندی در دور بعد مقابل نماینده فرانسه، فداکار از دور رقابتها حذف شد.

در وزن ۷۵- کیلوگرم بهمن عسگری در دور اول با نتیجه ۲ بر صفر مقابل برساناچ از مونته نگرو پیروز شد ، در در دور دوم مقابل میخائیلینکو از استرالیا با حساب ۵ بر صفر پیروز شد، در دور سوم ۳ بر صفر سالگادو از شیلی را از پیش رو برداشت و در دور چهارم در حالی که تا ۴ ثانیه پایانی با حساب یک بر صفر از پوکورنی از اتریش جلو بود یک ضربه دو امتیازی(چودانگری) خورد و در نهایت هم این مبارزه با همین نتیجه واگذار کرد. او برای حضور در گروه شانس مجدد باید منتظر راهیابی این اتریشی به دیار فینال می شد که با شکست آن مقابل نماینده سرشناس ایتالیایی، عسگری هم از مسابقات حذف شد تا او دومین حذف شده ایران در این رقابتها لقب گیرد.

عسگری در مسابقات قهرمانی جوانان و امیدهای جهان این اتریشی را شکست داده بود.

در دیگر رقابتهای روز اول در کاتای انفرادی مردان فرید حقیقی با ۴ پیروزی مقابل نمایندگان کانادا، روسیه، جمهوری چک و استرالیا و یک شکست برابر آنتونیو دیاز قهرمان جهان از ونزوئلا برای اولین بار توانست مقام پنجمی را برای ایران در این بخش مسجل کند. حقیقی برای کسب مدال برنز باید روز شنبه ساعت ۱۱ صبح با کاتارویی از ژاپن مبارزه کند.

در کومیته انفرادی وزن ۸۴+ کیلوگرم ذبیح الله پورشیب در دور اول نماینده بلغارستان، در دور دوم نماینده مونته نگرو، در دور سوم نماینده مراکش و در دور چهارم کاراته کایی از مصر را شکست داد اما در نیمه نهایی مقابل ارکان از ترکیه شکست خورد تا او نیز روز شنبه برای کسب مدال برنز ساعت ۱۵۰۴۸ دقیقه به مصاف نماینده ایتالیا برود.

امروز(پنج شنبه) در دومین روز این رقابتها در کومیته انفرادی وزن ۶۰- کیلوگرم امیر مهدی زاده ، وزن ۶۷- کیلوگرم سعید احمدی و در کاتای تیمی احد شاهین، فرزاد محمد خانلو و آرمین روشنی نمایندگان ایران خواهند بود.

مسابقات کومیته انفرادی صبح برگزار می گردد که طبق برنامه در وزن ۶۰- کیلوگرم امیر مهدی زاده در دور اول با مخسیموف از ازبکستان روبه رو می گردد و در صورت پیروزی در این دور در دور دوم به مصاف لاکاناتا از مالزی می رود. در این وزن ۶۰ کاراته کا حضور دارند که مهدی زاده در تاتامی ۴ با حریفان مصاف خواهد کرد.

در وزن ۶۷- کیلوگرم که ۸۳ نفر حضور دارند سعید احمدی در دور اول با رایاپان از سریلانکا روبه رو می گردد و در صورت پیروزی در این دور در دور دوم به مصاف لبدز از بلاروس خواهد رفت.

در کاتای تیمی که مسابقات آن از ساعت ۱۶ آغاز می گردد تیم ایران با ترکیب فرزاد محمد خانلو، آرمین روشنی و احد شاهین در دور اول با کره جنوبی مصاف می کند و در صورت پیروزی در این دیدار در دور دوم با مصر مصاف خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.