“گورداله و عمه غوله” میزبان کودکان کانون اصلاح و تربیت

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

“نادره ترکمانی” کارگردان فیلم سینمایی “گورداله و عمه غوله” از نمایش ویژه این فیلم برای کودکان کانون اصلاح و تربیت خبر داد.

نادره ترکمانی، کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ گفت: در اولین فرصت که فراهم شود فیلم سینمایی “گورداله و عمه غوله” را برای بچه های کانون اصلاح و تربیت و کودکان استثنایی به نمایش در می آوریم.
وی ادامه داد: هم اکنون به دنبال پروانه نمایش هستیم و تمایل دارم در زمان مناسبی این فیلم اکران شود.
این کارگردان که بهترین زمان ممکن برای اکران فیلم ها را ایام نوروز می داند، اظهار داشت: تجربه ثابت کرده است که عیدنوروز به دلیل اینکه خانواده ها در تعطیلات به سر می برند زمان مناسبی برای استقبال از فیلم های در حال اکران است اما اینکه فیلم در چه زمانی اکران شود نباید مورد توجه مان باشد بلکه چگونگی اکران در سالن های سینمایی و همچنین شیوه تبلیغات فیلم از زمان اکران یک فیلم مهمتر هستند.
کارگردان “گورداله و عمه غوله” در خصوص نمایش این فیلم برای کودکانی که سرپرست خانوار هستند، اظهار داشت: همسر من روانشناس کودکان استثنایی است و به همین دلیل دائم با این نوع کودکان در ارتباط است و با اخلاق و روحیات آنها آشنایی دارد من نیز می دانم که این کودکان که در مراکزی چون کانون اصلاح تربیت در سنین مختلفی نگه داری می شوند نیاز به تماشای فیلم دارند که در اولین فرصتی که فراهم شود همانند “خاله سوسکه” که برایشان به نمایش درآمد این فیلم نیز برای آنها به نمایش در می آید.
ترکمانی تصریح کرد: این فیلم دارای پروانه مالکیت است و طی چند روز اینده نیز تکلیف پروانه نمایش آن مشخص می شود.
وی افزود: امیدوارم فضایی بوجود بیاید تا تمامی کودکان بتوانند به تماشای این فیلم بنشینند.
لازم به ذکر است؛ فیلم سینمایی “گورداله و عمه غوله” در بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان به نمایش درآمد و نادره ترکمانی بیشترین جوایز را از این جشنواره نصیب خود کرد.
همچنین؛ پروانه طلایی بهترین کارگردانی، دیپلم افتخار بهترین فیلم نامه، پروانه طلایی بهترین دستاورد هنری، تندیس و دیپلم افتخار انجمن منتقدین و نویسندگان، از جوایز این فیلم هستند.
ترکمانی همچنین در خصوص اسم این تصریح کرد: اسم فیلم در ابتدا “گورداله” بود که عده ای تصور می کردند “گورداله” شی است و گمان نمی کردند که اسم یک شخصیت باشد و چون “عمه غوله” نیز رقیب “گورداله” در این فیلم است و در نهایت تصمیم گرفتیم تا “عمه غوله” را که اشتباه برخی رسانه ها عمه غولی معرفی کردند را به اسم فیلم اضافه کنیم تا قدری برای مخاطب جا بیفتد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.