˝سپنج رنج و شکنج˝ استاد محمد به صحنه می‌آید/حضور احسان کرمی قطعی است

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

احسان حاجی‌پور از اجرای نمایش ˝سپنج رنج و شکنج˝ یکی از آثار زنده یاد محمود استاد محمد در فرهنگسرای نیاوران خبر داد.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، نمایشنامه “سپنج رنج و شکنج” یکی از آثار زنده یاد محمود استاد محمد است که تا به امروز روی صحنه نرفته است، قرار بود این نمایش به کارگردانی احسان حاجی پور در فرهنگسرای نیاوران ۱۰ مرداد اجرا شود اما با فوت استاد این اتفاق به تعویق افتاد.

احسان حاجی پور دربارهٔ اجرای نمایش “سپنج رنج و شکنج” در گفتگو با هنرآنلاین بیان کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای این نمایش به قبل از فوت زنده یاد محمود استاد محمد باز می‌گردد اما به سبب فوت استاد اجرای اثر با تاخیر مواجه شد.

وی ادامه داد: این اثر نمایشی از ۲۸ مهر ماه تا ۲۰ آبان در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود و تمرینات نمایش نیز به زودی آغاز می‌شود.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه حضور ترانه کوهستانی و احسان کرمی در این اثر قطعی است گفت: علاقه بسیاری داشتم که در این اثر نمایشی با اصغر همت همکاری کنم اما به سبب مشغله ایشان این امر میسر نشد.

وی عنوان کرد: بعد از اجرای این نمایش قصد دارم ” دیوان تئاترال” اثری دیگر از محمود استاد محمد را که پیش از این در بخش صحنه‌ای پانزدهمین جشنواره آیینی و سنتی اجرا کردم برای اجرای عموم به روی صحنه بیاورم.

این نمایشنامه که از آثار مطرح استاد است دارای سه اپیزود مجزا با زیر عنوان “سه چهره از هستی” تشکیل شده که در هر اپیزود آن به مرحله و برهه‌ای از زندگی پرداخته می گردد. اپیزود اول آن ماجرای زنی را از هفت تا هفتاد سالگی روایت می‌کند، در اپیزود دوم تماشاگران صحنه کوتاهی از زندگی مردم عادی را خواهند دید و اپیزود سوم، روی تلخ و ناخوشایند زندگی یک پسر و پدر را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.