آثار دیپلماسی اقتدار ایران را به خوبی در جهان می‌بینیم

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در جلسه شورای اداری استان اصفهان افزود: دولت یازدهم با وجود تحریم‌ها و مشکلات فراوان توانست با ایجاد فضای آرام، شیب تند تورم را کنترل و برنامه بزرگ تحول نظام سلامت را اجرا کند و همین سبب شد تا رییس جمهوری در مذاکرات و سخنرانی‌های اخیر خود با اقتدار بگوید که ما با وجود تحریم‌ها این کارها را کردیم.

وی ادامه داد: ما امروز آثار دیپلماسی اقتدار ایران را به خوبی در جهان می‌بینیم به طوریکه جایگاه ممتاز انقلابی ما بویژه در منطقه حفظ شده و حتی سفر دبیر شورای امنیت ملی ایران به کشورهای لبنان و سوریه باعث بهم ریختن روان و جایگاه آمریکا می‌شود.

وی با اشاره به سخنرانی رییس جمهوری در سازمان ملل متحد گفت: صحبت های آقای روحانی، قاطع، صریح و جامع بود به طوریکه حتی تحلیلگران امریکایی اعتراف کردند که این سخنرانی، صحبت های اوباما را تحت الشعاع قرار داد.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه دستاوردهای دولت در این مقطع کوتاه، قابل توجه است افزود: نباید این دستاوردها را دستکم بگیریم یا دولت را به تیغ نقد بکشانیم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی، ایجاد فضای آرام و کم تنش را یکی از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم دانست و اظهار کرد: دولت تحمل و بردباری را پیشه کرد و امروز آثار آن را می بینیم.

وی با بیان اینکه هر روز آثار تحریم‌ها بیشتر می‌شود، گفت: ما داشته‌هایمان را مصرف کردیم و امروز آنچه ورودی داریم باید مصرف کنیم اما دولت با همین وضعیت نرخ تورم را با نگاه کارشناسی، صبوری و نظم کاهش داد.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم در این راه از مرزهای کارشناسی عبور نکرد و با وجود مشکلات زیاد حتی یک ریال نیز از بانک مرکزی برداشت نشد.

وزیر دادگستری، همگرایی، اعتماد، تحمل ، نگاه کارشناسی، هم افزایی و حفظ نگاه ارزشمدارانه به اصول انقلاب اسلامی را برای توسعه کشور در مقطع کنونی ضروری دانست و گفت: ما باید نظام جمهوری اسلامی را آنطور که هست و به خوبی معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان به ما تندرو می گویند، افزود: ما حتی در صحبت کردن باید جلوی این حرفها را بگیریم.

حجت الاسلام پورمحمدی، برخی پرخاشگری‌ها در گذشته را اشتباه خواند و ادامه داد: لازمه شیعه ناب، پرخاشگری یا مشت گره کردن زیادی نیست بلکه در حفظ مواضع ارزشی و استفاده از ادبیات فاخر است.

وی همچنین صحنه خالی کردن را نادرست دانست و تاکید کرد: حق را باید گرفت حتی اگر طرفمان ظالم و کافر باشد و ما نباید عقب نشینی کنیم.

وی با بیان اینکه فضای امروز کشورمان بر مبنای اقتصاد مقاومتی است گفت: ما باید از این شرایط سخت عبور کنیم تا دنیا بفهمد که ما با قدرت جلو می رویم.

وزیر دادگستری، سیاست دولت یازدهم را روشن و در راستای حل مشکلات مردم با نگاه کارشناسی و پیش زمینه های مطالعاتی دانست و افزود: امروز نمی توان با روش‌های سنتی، تخمینی و باری به هر جهت کشور را اداره کرد.

وی با بیان اینکه ما از این بابت، بسیار آسیب دیدیم ادامه داد: مشکلات کشور ناشی از آن است که بدون مطالعه و دقت کافی، دویدیم، تلاش و هزینه کردیم، خسته شدیم اما نتیجه مطلوب نگرفتیم.

حجت الاسلام پورمحمدی، مردم، استعدادهای خوب و سطح مدیریت بالا را از نعمت‌های کشورمان خواند و تصریح کرد: با وجود این توانایی‌ها در خروجی مشکل داریم که نیاز به بازرسی، نگاه جدید و تدوین راه دارد.

وی با بیان اینکه از عدم همگرایی و هماهنگی نیز در کشور آسیب دیدیم گفت: کارهای کشوری که این همه مساله، دشمن و رسالت‌های متعالی دارد بدون هماهنگی و اعتماد پیش نمی‌رود.

وی به تاکید دولت یازدهم بر نظم اداری و مبارزه با فساد اشاره و اظهار کرد: ۱۴ ماه گذشته منظم‌ترین دوره مدیریتی را در کشور داشتیم.

وی همچنین به اهتمام دولت به دولت الکترونیک اشاره و اضافه کرد: ما راهکار نظم اداری و مبارزه با فساد را دولت الکترونیک می‌دانیم و مهمترین مسئولیت دولت در این زمینه است.

وزیر دادگستری، بودجه کشور را رو به انقباض دانست و تصریح کرد: لازم است با نگاه متفاوت به بودجه آن را مدیریت کرد.

حجت الاسلام پورمحمدی، اصفهان را استانی با دستاوردهای مثبت و نمونه خواند و تصریح کرد: فقط باید مشکل آب را حل کنیم.

وی خشک بودن زاینده رود را ناشایست دانست و تاکید کرد: ما در آب، محیط زیست، هوا، مرتع، جنگل و دریا مشکلات و آمارهای نگران کننده داریم.

وی افزود: ما در همه این بخش ها بی تدبیری و بی تجربگی کردیم و اکنون آسیب می بینیم.

وزیر دادگستری از مردم اصفهان خواست تا کشور را در حل مشکلات از جمله آب یاری کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.