آسیب های اجتماعی جوانان نشأت گرفته از مشکلات خانگی است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

یک روانشناس اجتماعی گفت: آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد، پارتیهای شبانه، فرار از خانه، ترک تحصیل، پناه بردن به باندهای دوستان دامن گیر فرزندانی می شود که در داخل خانه دچار مشکلات و فشارهایی هستند.

دکتر بهرامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، با اعلام این خبر افزود: محافظت بیش از حد مانع می شود فرزندان نتوانند از قابلیت ها و استعدادهای خود استفاده کنند و ضعیف شوند و در این صورت اگر والدین می خواهند که فرزندان در مقابل آسیب های اجتماعی مصونیت داشته بانشد به آنها اجازه دهند از یک سنی به بعد وارد مسئولیت هایی که متناسب با سن آنهاست شوند.
این روانشناس اجتماعی اظهار داشت: آزادی بیش از حد به همان اندازه آسیب زننده است که نباید فرزندان را رها کنیم و نظارتی برآنها نداشته باشیم بلکه باید آزادی متناسب با سن آنها و آگاهی های لازم را به آنها بدهیم و با نظارت از راه دور از کار آنها را مطلع شویم.
وی ادامه داد: درخانواده هایی که روابط عاطفی وجود ندارد فرزندان برای ارضا این خلأ عاطفی به افراد بیرون از خانه که بی دریغ محبت نمی کنند و از آنها سوء استفاده هایی هم می کنند روی می آورند و زمینه آسیب رسانی برای آنها فراهم می شود.
بهرامی تصریح کرد: اگر والدین با فرزندان دوست نباشند آنها مسائل خود را پنهان می کنند و این موضوع باعث آسیب رسانی به آنها می شود و در این صورت والدین اگر با فرزندان دوست باشند دست آنها برایشان همیشه روهست و می توانند برعملکرد فرزندان نظارت کنند.
وی با اشاره به اظهار تأسف از فرزندسالاری خاطرنشان کرد: در الگوی فرزندسالاری جایگاه و برش والدین از دست می رود و این فرزندان هستند که دستور صادر می کنند و تعیین و تکلیف می کنند درو اقع فرزندان از راهنمایی های والدین محروم هستند و از تجربیات دوستانشان استفاده می کنند و آسیب می بینند./ز


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. شیلا:

    من کاملا موافقم. باید این ضرب امثل قدیمی را یاداوری کنم که :بچه به دل عزیز به چشم خار
    یعنی در دل هرچه بچه را دوست داری در واقعیت باید برای او محدودیت هایی قایل شوید تاحرف شما را جدی بگیرد البته در مواقع ضروری. و در کل زندگی باید با انها مثل دوست باشید ایرادشان را هم بگویید از انها تعریف هم بکنیم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.