آیت‌الله علوی‌گرگانی: عملکرد سازمان اوقاف سبب سرفرازی نظام اسلامی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

12-10.jpg

یک مرجع تقلید گفت: فعالیت‌های فرهنگی، مناسب‌ترین مسیر مصرف موقوفات عام است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ منطقه قم، آیت‌الله علوی‌گرگانی شامگاه شنبه در دیدار با مسوولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار نمود: گزارش تفسیریات دریافتی از عملکردهای سازمان اوقاف و امور خیریه، نوید بخش تحرکی عظیم و تحولی مثبت است و این موضوع سبب سرفرازی نظام اسلامی و پویایی اقتصاد کشور خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره iبه امام‌زادگان و جایگاه ایشان در اجتماع، خاطرنشان نمود: امام زادگان اختران تابناک هدایت در جامعه بشری می باشند و باید مورد تجلیل و بزرگداشت قرار گیرند.

این مرجع تقلید افزود: نباید در برخورد با امام زادگانی که سند و شجره نامه آنان مورد تایید قرار نگرفته است، رفتاری شتاب‌زده داشت، چراکه عوامل بسیاری در طول تاریخ سبب شده است تا اسناد مرتبط با آنان از بین رود و باید در این موضوع کمی با احتیاط ورود پیدا نمود.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «منافع حاصل از موقوفات خاص را تنها باید در جهتی نیات واقفین آن موقوفات مصرف نمود» عنوان نمود: در رابطه با موقوفات عام که واقف آن تصمیم در مورد مصرف منافع حاصل از آن را در اختیار اوقاف و امور خیریه و حکومت اسلامی قرار داده است، باید iبهترین زمینه، یعنی زمینه‌های فرهنگی انتخاب شود.

وی در پایان با اشاره iبه تاثیر امور فرهنگی در پیشرفت جامعه، اعلام نمود: مناسب‌ترین زمینه فعالیت در مورد منافع حاصل از موقوفات عام، فعالیت در امور فرهنگی نظیر تربیت عالمان دینی، حمایت از حوزه‌های علمیه، زمینه‌سازی‌های فرهنگی برای ازدواج حوانان، نشر کتب اسلامی و مناسب برای نسل‌های مختلف و … است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.