تاکید آیت‌الله علوی‌گرگانی بر حفظ و نگهداری مساجد جامع بلاد اسلامی

۰۱م آذر ،

12-10.jpg

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: مساجد جامع بلاد اسلامی به ویژه مسجد جامع گرگان از جمله میراث فرهنگی جامعه است و برای حفظ و نگهداری آن تلاش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله علوی‌گرگانی روز سه‌شنبه در دیدار مدیران گردشگری و میراث فرهنگی گلستان که با محوریت مرمت مسجد جامع تاریخی گرگان و بازسازی مناره آن برگزار شد، ضمن تقدیر از پشتکار و تداوم پیگیری مسوولان افزود: گردشگری و میراث فرهنگی تنها مربوط به جهان اسلام و تشیع نیست، بلکه به کل جهان ربط دارد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: در هر کشوری از آثار تاریخی جهت جلب گردشگر استفاده می‌شود و در دین اسلام نیز به سفر سفارش و گفته شده است که گردش در زمین سبب عبرت می‌شود و حسن اعمال گذشتگان و صداقت آن‌ها مشخص خواهد شد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی در ادامه حسن عمل در آثار تاریخی باقیمانده از گذشتگان را از دیدگاه قرآن و اسلام مهم برشمرد و گفت: از کیفیت بناهای قدیمی که آثار دینی را در بناها لحاظ می‌کردند، روش و رفتار دینی ملت‌های قبل مشخص می‌شود.

این مرجع تقلید، حفظ و احیای این مواریث ارزشمند را از جمله مصادیق تکریم و احترام به هویت یک ملت و بخصوص ایرانیان که سابقه طولانی در تمدن اسلامی و ایرانی دارند، بیان کرد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی در ادامه با بیان این‌که «مواریث اسلامی بسیاری در سراسر کشور وجود دارد» افزود: حفاظت و مرمت این آثار در نزد خداوند لحاظ شده و دارای صواب است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.