ارائه نسل جدید آموزش‌های مهارتی از اول مهر/ استقرار نظام جامع مهارت و فناوری

کوروش پرند در گفتگو با مهر از افزایش تعداد استانداردهای آموزش مهارت به نیروی کار در کشور به ۳ هزار مورد خبر داد و گفت: از طریق آموزشگاه های خصوصی و دولتی، این استانداردها در ۳ حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی ارائه می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه در سال جاری نظام جامع مهارت و فناوری استقرار خواهد یافت، اظهار داشت: در راستای تدوین سند استراتژیک فنی و حرفه ای، توسعه و ارتقاء آموزش های مهارتی، توسعه عدالت اجتماعی، اصلاح و بهبود روش ها و ارتقاء منابع انسانی به عنوان بخش های مهمی از ۸ راهبرد سازمان در بخش مهارت آموزی دنبال می شود.

پرند خاطر نشان کرد: بر مبنای شعار هر ایرانی یک مهارت؛ توسعه آموزش های مهارتی به تمام سطوح و لایه های اجتماعی برنامه ریزی شده و رویکرد تقاضا محوری جایگزین رویکرد آموزش محوری در بازار کار خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه، تاکید کرد: اگر در بلندمدت به دنبال ایجاد یک انقلاب در نظام مهارتی کشور هستیم باید این موضوع را از مهدکودک ها و مدارس آغاز و تا دانشگاه ها ادامه دهیم.

وی با اعلام آغاز ارائه آموزش های مجازی و شبیه سازی شده مهارت آموزی از ابتدای مهرماه سال جاری، بیان داشت: در این زمینه ساماندهی استانداردها و منابع آموزشی فنی و حرفه ای در دست تهیه است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تاکید کرد: همچنین برنامه هایی در دست است که بتوانیم به سمت کاهش ساعات آموزش از طریق استانداردسازی های جدید آموزشی حرکت کنیم. این اقدام برای مهارت آموزانی انجام می شود که فرصت حضور طولانی در آموزش های مهارت را ندارند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.