ارتباط تب و آنفلوآنزای مادر با تولد کودکان مبتلا iبه اوتیسم

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش ممتاز نیوز iبه نقل از خبر گزاری مهر، درحالی که تب و آنفلوآنزای دوران بارداری طی دو تحقیق iبه ایجاد اوتیسم در کودکان نسبت داده شده است، اما هنوز هم محققان برای نتیجه گیری نهایی مردد می باشند.

تحقیقات انجام شده تازه، مادران دانمارکی و ۹۷ کودکی که بین سالهای ۱۹۹۷ و ۲۰۰۳ متولد شده اند را مورد بررسی قرار داده است. ۹۷۶ نفر از کودکانی که در این تحقیق شرکت داشتند مبتلا iبه اوتیسم بودند.

خود درماندگی یا اوتیسم نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیر طبیعی مشخص می‌ شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و سبب اصلی آن تاکنون ناشناخته‌ باقی مانده است.

اگرمادران در سه ماهه اول یا دوم دوران بارداری iبه آنفلوآنزا یا تب طولانی مبتلا شوند، کودکان آنها با اختلال اوتیسم متولد می شوند.

این درحالی است که هجوردیس اوکس آتلادوتیر محقق این تحقیقات از دانشگاه آرهوس اظهار داشت که این نتیجه باید پیش از نتیجه گیری قوی بیشتر مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد.

وی یادآور شده است: حدود ۹۹ درصد از زنانی که در دوره بارداری iبه آنفلوآنزا و یا تب مبتلا می شوند و از آنتی بیوتیک استفاده می کنند کودکانشان با اختلال اوتیسم متولد نمی شوند.

دکتر مارشالین یرگین آلسوپ رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماریهای رشد اظهار داشت: ما درحال حاضر iبه پزشکان پیشنهاد نمی کنیم که درمان خود را روی زنان باردار براساس نتیجه این تحقیقات تغییر دهند.

یک سبب برای اخطار iبه زنان بارداری که نگران خطر اوتیسم برای فرزند خود می باشند این است که آنها باید از راهبردهای کنونی استفاده کنند، از تزریق آنفلوآنزا و درمان تب با استامینوفن استفاده کرده و با پزشکان خود ارتباط داشته باشند.

این درحالی است که بعضی از محققان از اخطار نویسندگان این مقاله شگفت زده شده اند.

پل اچ پاترسون استاد زیست شناسی که درباره ارتباط میان عفونت و اختلال رشد عصب شناختی در موسسه فناوری کالیفرنیا فعالیت می کند، گفت: این اطلاعات نشان می دهد که عفونت آنفلوآنزای مادران یا یک تب طولانی خطری برای ابتلا iبه اوتیسم در کودکان است و iبه نوعی این خطر را دو برابر می کند.

وی همچنین یادآور شد که این نتیجه با تحقیق دیگری که در این رابطه انجام شده همخوانی دارد اما برایم مشخص نیست که چرا این محققان در ارائه نتیجه تحقیقات خود اینقدر مبهم عمل کرده اند.

نتایج یک تحقیق که در ماه می توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا انتشار یافته نشان دهنده همین ارتباط است. این تحقیق نشان می دهد که مادرانی که کودکان مبتلا iبه اختلال اوتیسم دارند، احتمالا در دوران بارداری در اواخر سه ماهه اول و یا در سه ماهه دوم دچار تب طولانی مدت شده اند.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.