استکبار جهانی از هیچ کوششی علیه ما دریغ نمی کند

سه شنبه ۲۶ اردیبهشت – ۰۵:۱۷:۲۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

محسن مومنی شریف در آیین افتتاحیه جشنواره آثار و تولیدات استانی؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- محسن مومنی شریف که در مراسم افتتاح سومین جشنواره آثار و تولیدات استانی سخن می گفت نسبت به حضور و تاثیر دشمن بر فرهنگ و هنر کشورمان هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محسن مومنی شریف –رییس حوزه هنری- با ابراز خوشحالی از این که جشنواره این دوره تولیدات استانی در کرمانشاه برگزار می شود، اظهار کرد: برگزاری سومین جشنواره تولیدات استانی حوزه هنری در سالی که به نام تولید ملی نام گرفته است را به فال نیک می گیریم و امیدواریم هنرمندان ما و حوزه هنری از این فرصت استفاده کنند و جایگاه مناسب و شایسته خودشان را در تأمین نیازهای فرهنگی و هنری مردم عزیزمان بیابند.
وی ادامه داد: هر چند زمانی که سخن از تولید می آید بیش از همه چیز تولیدات صنعتی و اقتصادی به اذهان متبادر می شود اما باید توجه داشته باشیم با وجود همه کاستی ها و نواقصی که احیانا بعضی محصولات هنری تولید ملی و داخلی نسبت به مشابه خارجی دارد ، این محصولات از اقبال بیشتری نسبت به نمونه خارجی برخوردار است .
مومنی با تاکید بر این که باید این مزیت نسبی را قدر بدانیم، اظهار کرد: پیش از این که ذائقه ها تغییر کند باید با تولید آثار ارزشمند که متناسب با اعتقادات و روحیه و سنتهای فرهنگی این مرز و بوم است بپردازیم.
رییس حوزه هنری در ادامه سخنانش با اشاره به آسیب های هنر و ادبیات امروز ایران، گفت: در میان موضوعات فراوانی که مورد توجه هنرمندان ما است، به یک موضوع کمتر پرداخته می شود و تعمدی هست تا از آن پرهیز کنند در حالی که پیشینیان ما به این موضوع بیشتر پرداخته اند و آن موضوع “دشمن” است.
او افزود: مخصوصاً در سالهای اخیر با پیش کشیدن نظریه هایی مانند توهم توطئه کوشیده شده است از یکی از اساسی ترین و عینی ترین موضوعات زندگی غفلت شود. قرآن کریم به طور مشخص مؤکداً به ما مسلمانان از وجود دو نوع دشمن هشدار می دهد که اولی شیطان است و دومی دشمنان محسوس و ملموسی هستند که دشمنی شان با اسلام و دین خداست و تا زمانی که پرچم تسلیم بالا نبرده ایم و به اردوگاهشان نپیوسته ایم، از ما راضی نخواهند شد.
مومنی همچنین گفت: در جاهای نیز قرآن از دوستی و اعتماد ساده لوحانه مسلمانان با آنان برحذر می دارد و می فرماید کینه و بغض آنها به شما از دهانشان پیداست و طبعاً این هشدارها فقط برای آن روزگار نبوده بلکه در حال حاظ هم وجود دارد.
وی با بیان این که استکبار جهانی برای اعلام و اثبات دشمنیش از هیچ کوششی کوتاهی نمی کند، عنوان کرد: استکبار جهانی برای سرنگونی ما بودجه سالانه مشخص و آن را با افتخار اعلام می کند، به سرزمین ما حمله هوای می کند و در طبس ناکام می ماند. در آبهای خلیج فارس هواپیمای مسافربری ما را می زند و قریب سیصد بی گناه کشته می شود. همسایه را به جنگ ما وا میدارد و تا لحظه آخر از او حمایت می کند. کاسپار واین برگر، وزیر دفاع زمان جنگ، بی شرمانه می گوید باید ریشه ملت ایران کنده شود. جورج بوش ما را محور شرارت می نامد و هزاران توطئه پیدا و پنهان دیگر.
رییس حوزه هنری درباره تاثیر دشمن در ادبیات و هنر معاصر کشورمان نیز گفت: جز اندکی از هنرمندان متعهد، کسی به این موضوع نپرداخته است. اما در آن سو چه خبر است؟ آیا هنرمندان آن سوی آبها هم نسبت به دشمنشان که ما باشیم، بی اعتنا هستند و یا فیلم ها ساخته اند و رمان ها نوشته اند و قصه ها بافته اند، به نظر می آید ما در یک جنگ روانی حساسیت های خودمان را نسبت به دشمنانمان از دست داده ایم و این خطرناک است و زمانی خطرناکتر می شود که ما در یک جنگ نرمی به نام سبک زندگی، آرام آرام و ناخودگاه روش زیستی دشمن را بر می گزینیم و در این رهگذر ارزشهای او بر ما هم ارزش می شود و آن طور می اندیشیم که او می خواهد.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۵۱۷۱۷۲۳۵۷۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.