افزایش تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی در اروپا

جمعه ۲۲ اردیبهشت – ۱۲:۱۲:۵۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- جنبش تحریم کالاهای وارداتی از رژیم صهیونیستی در اروپا با استقبال گسترده اقشار مختلف مردم مواجه شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، مسوولان شرکت فروشگاهی گروه ” کواپرتیو” انگلیس که پنجمین شرکت بزرگ فروشگاههای مواد غذایی در این کشور است ، اعلام کردند تعامل با شرکت هایی را که با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند ، قطع خواهند کرد.
گروه ” کواپرتیو ” ، واردات کالاهای تولیدی در شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی را که در کرانه باختری و سرزمین‌های فلسطینیان بنا شده‌اند ، تحریم کرده است .
این شرکت که بزرگترین شرکت تعاونی در نوع خود در جهان است نقشی تعیین کننده در اقتصاد انگلیس دارد و در دستیابی به اهداف تجاری و اجتماعی در این کشور نقش مهمی ایفا می‌کند، به همین جهت اقدام این شرکت در تحریم کالاهای تولیدی در شهرک ‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی بسیار مهم ارزیابی شده است .
براساس این گزارش ، این تحریمها شامل چهار شرکت می شود که ارزش قرارداد با آنها به حدود سیصد و پنجاه هزار دلار می رسد.
فعالان طرفدار حقوق فلسطینیان ، از این اقدام شرکت کواپرتیو استقبال کرده اند.
” سارا کولبورن ” از جنبش مبارزه برای همبستگی با فلسطینیان گفت : برای تحریم همه کالاهای اسرائیلی تلاش می کنیم ، بنابراین کاری که این شرکت انگلیسی انجام داده است گام مثبتی در این جهت است .
برای تحریم و قطع رابطه شرکت های حامی رژیم صهیونیستی در اروپا، اقدامات گسترده ای صورت گرفته است.
سندیکای کارگران راه و ترابری و مشاغل عمومی انگلیس نیز در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، همانند نهادهای علمی و دانشگاهی این کشور به جمع تحریم کنندگان کالاها و خدمات اسرائیلی پیوست.
دفتر مرکزی آمار در سرزمین‌های اشغالی نیز اعلام کرد که حجم صادرات اسرائیل به کشورهای اروپایی به صورت نگران‌کننده‌ای کاهش یافته است.
این در شرایطی است که شرکت “Afferent Group Company ” اعلام کرد، از این پس کالاهایی که برچسب ساخت اسرائیل دارد ، در فروشگاه های خود عرضه نخواهد کرد.
این شرکت بین المللی تاکید کرده است، این تصمیم در اعتراض به سیاست استعماری اسرائیل اتخاذ شده و تمام کالاهای اسرائیلی نیز که پیش از این در فروشگاه ها وجود داشت، جمع آوری شده است.
اتحادیه دانشجویان دانشگاه لندن نیز با همکاری اتحادیه‌های صنفی انگلیس ، مبارزه جدیدی را برای تحریم رژیم اسرائیل آغاز کرده‌اند.
در همین پیوند، اتحادیه دانشجویان دانشگاه لندن که بزرگ‌ترین اتحادیه دانشجویی اروپا محسوب می‌شود از سال ۲۰۱۱ تحریم کالاهای اسرائیلی را آغاز کرده است.
بسیاری از اتحادیه‌های صنفی انگلیس نیز به این مبارزه ضداسرائیلی که “قطع روابط، حذف کمک مالی، تحریم” نام گرفته است، پیوسته‌اند .
این اتحادیه‌ها دلیل تحریم رژیم اسرائیل را اقدامات خشونت‌آمیز این رژیم علیه فلسطینیان و همچنین ساخت ‌و سازهای غیرقانونی رژیم مذکور در کرانه باختری، عنوان کرده‌اند.
یکی از اقدامات اعضای این اتحادیه‌های انگلیسی، تحریم کالاهای ساخت شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل است که در انگلیس عرضه می‌شوند.
” مایک نپییر”، استاد دانشگاه و هماهنگ کننده کمپین “به فلسطین خوش آمدید ۲۰۱۲” در انگلیس گفت :‌ اسرائیل بر شرکت‌های هواپیمایی و در کل دولت ‌های اروپایی و آمریکا کنترل زیادی دارد و این مسئله برای مردم انگلیس و در کل مردم اروپا قابل قبول نیست.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۱۱۲۱۲۵۹۵۱۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.