افزایش موارد همزمانی ابتلا به عفونت های سل و اچ آی وی در جهان

۲۶اردیبهشت،

مطالعات اخیر نشان می دهد که موارد همزمانی ابتلا به عفونت های سل و اچ آی وی در جهان افزایش یافته به طوریکه در حال حاضر بیش از ۱۰ درصد موارد سل همراه با عفونت اچ آی وی است.

منصور خالصی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: عوامل مختلفی در افزایش مشکلات و خطرات بیماری سل در سالهای قبل نقش داشته که یکی از مهمترین آنها، همزمانی آنها، همزمانی بیماری سل با بعضی از بیماری های زمینه ای دیگر است.

وی با بیان اینکه همزمانی دو بیماری سل و ایدز از جمله مشکلات بسیار مهم در خصوص این دو بیماری است، تاکید کرد: مطالعات اخیر نشان می دهد که موارد همزمانی ابتلا به عفونت های سل و اچ آی وی در جهان افزایش یافته به طوریکه در حال حاضر بیش از ۱۰ درصد موارد سل همراه با عفونت اچ آی وی است.

خالصی اظهار داشت: تبدیل عفونت سل به فرم فعال آن در اشخاص اچ آی وی مثبت بسیار بیشتر از اشخاص اچ آی وی منفی است.

وی یاد آور شد: همچنین امکان درمان اشخاصی که همزمان به دو بیماری سل و ایدز مبتلا می باشند دشوارتر و در واقع شکست درمان در اینگونه بیماران بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر موارد فوق احتمال مرگ بیمار و یا طول دوره بیماری در اشخاصی که به طور همزمان به دو بیماری سل و ایدز مبتلا می باشند نیز بیش از بیمارانی است که تنها به عفونت سل مبتلا می باشند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.