ایران را با دست متخصصان داخلی می سازیم

رییس‌جمهور در مراسم افتتاح واحد تولید آهن اسفنجی:

جام جم آنلاین: رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه امروز باید ایران را با اتکا به همت، اندیشه و کار ایرانی بسازیم، گفت: اجرای پروژه های بزرگی همچون کارخانه تولید آهن اسفنجی توسط کارگران و متخصصان کشورمان سند توانمندی و افتخار ملت ایران است.وی با بیان اینکه امروز اکثر مراحل طراحی، ساخت، نصب و بهره برداری از دستگاه های پیشرفته و فناوری ها در بخشهای مختلف توسط متخصصان داخلی تأمین می شود، اظهار داشت: ما هم می توانیم و هم چاره ای جز این نداریم که ایران را با دست توانمند متخصصان ایرانی بسازیم .

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جریان سفر به استان اصفهان، در مراسم افتتاح فاز اول واحد تولید آهن اسفنجی شهید خرازی مجتمع فولاد مبارکه، اظهار داشت: تلاش کارگران و متخصصان کشورمان در احداث چنین کارخانه هایی بسیار ارزشمند است که شاید ابعاد کامل آن برای بسیاری افراد روشن و مشخص نباشد.

وی با بیان اینکه امروز ساختن ایران در حقیقت بالا بردن پرچم عزت و انسانیت در جهان است، گفت: البته ما باید با از بین بردن تبعیض، فقر و بداخلاقیها، تمامی ارزشها را در ایران حاکم و عدالت را برقرار کرده و تبدیل به الگو شویم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز ساختن ایران در واقع بالاترین کار انقلابی است، تصریح کرد: ایران باید با اتکا بر اندیشه، همت و کار ایرانی ساخته شود.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه زمانی برای راه اندازی و افتتاح مجتمعی مانند فولاد مبارکه اصفهان نیروهای متخصص خارجی باید در کنار نیروهای ایرانی قرار می گرفتند، گفت: استفاده از علم و تجربه دیگران کار نادرستی نبوده و ما مخالف آن نیستیم، اما معتقدیم وقتی خودمان می توانیم کاری را انجام داده و آن را به دنیا صادر کنیم، چرا یک ایرانی نباید در کشورهای دیگر در کنار متخصصان خارجی قرار بگیرد؛ این شدنی است چرا که صدها و هزاران سال علم و هنر تنها در اختیار ایرانی ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته واردات فولاد خام کشور در حدود ۸ میلیون تن بوده که با احتساب هر تن به مبلغ ۸۰۰ دلار، در حدود بیش از پنج میلیارد دلار در این زمینه هزینه شده است، گفت: این در حالی است که در داخل کشور معادن فولاد بسیاری وجود دارد که طبق گزارشات متخصصان این معادن تا ۶۰ سال آینده نیز قابل بهره برداری هستند.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه در بخش فولاد کشور نیازمند یک حرکت جهشی هستیم، گفت: در حال حاضر مصرف فولاد خام در کشور حدود ۲۳ میلیون تُن است که ۱۴ میلیون تُن آن در حال حاضر در داخل تولید می شود که باید با تلاش متخصصان میزان کمبود موجود در داخل کشور جبران شود.

وی با اشاره به لزوم حمایت و پشتیبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از حضور و ایجاد فرصت کار و سرمایه گذاری برای شرکتهای ایرانی در بخش های صنعت و معدن تصریح کرد: دولت در این راستا آماده هر گونه پشتیبانی و حمایت لازم است و بنده با افتخار بر دستان تک تک کارگران فولاد مبارکه که برای اعتلای ایران تلاش می کنند، بوسه می زنم.

 احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز باید همه در راستای ساختن ایران کار و تلاش کنند، خاطر نشان کرد: بهره برداری از یک دستاورد جدید در حقیقت ملت را یک گام رو به جلو برده و امیدها، خودباوریها و همتها را بیشتر و مضاعفتر خواهد کرد.

رییس‌جمهور ادامه داد: هر کس در هر کاری که انجام می دهد اگر کار خود را برای عزت ایران و در راستای بالا بردن پرچم حکومت امام زمان در جهان انجام دهد موجب ایجاد هم افزایی گسترده ای در کشور خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه امروز ساختن ایران بالا بردن پرچم همه خوبی ها و ارزشهای الهی در عالم است تصریح کرد: با نگاهی به جغرافیا، گذشته تاریخی ملتها و اوضاع کنونی جهان در می یابیم که ملت ایران تنها ملتی است که ظرفیت پیشگامی برای برپایی حکومت جهانی را دارد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز امید همه ملتها به ایران است و این مسئولیت ما در ساختن ایران را بیشتر می‌کند، اظهار داشت: پیامی که از ایران و انقلاب اسلامی در دنیا منتشر شده در حقیقت پیامی الهی و رهایی بخش است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر چندی قبل خود به کشورهای آمریکای لاتین، گفت: آمریکای لاتین منطقه‌ای بسیار وسیع، مستعد و با بیش از ۴۵۰ میلیون جمعیت است که متأسفانه اقلیتی منزجر در این کشور با پشتیبانی مستکبران از ۴۰۰ سال پیش، ثروت این ملت‌ها را غارت کرده و بیش از ۷۰ درصد جمعیت این کشورها با وجود ثروت سرشار کشورهایشان در فقر بسر می‌برند.

 احمدی‌نژاد افزود: در سفر به برزیل جمعی از نخبگان این کشور درخواست دیدار و گفتگو داشتند که در جریان جلسه گفتگو با ایشان به این نتیجه رسیدیم که دیدگاه‌های مردم دو کشور بسیار به یکدیگر نزدیک بوده و خلاصه کلام آنان این بود که نگاه و امید آنها به ملت ایران است و تمام جزئیات اخبار و تحولات ایران را دنبال می‌کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.