بومی سازی ۶۵ درصدی دستگاه های “حفاری” توسط سازندگان داخلی/ پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت پمپ گل حفاری

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از بومی سازی ۶۵ درصدی دستگاه های حفاری در کشور خبر داد و گفت: در بخش مربوط به ماشین آلات حفاری هم اکنون به توان ۷۰ درصدی ساخت داخل دست یافته ایم.

مهران مکوندی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از بومی سازی ۶۵ درصدی دستگاه های حفاری در کشور خبر داد و گفت: هر دستگاه حفاری از چهار بخش سازه و زیر سازه، ماشین آلات، موتورآلات و ابزارآلات تشکیل شده است که هم اکنون سازندگان داخلی در کشور توانایی ساخت صد در صدی سازه و زیرسازه حفاری را دارا می باشند.

وی افزود: در بخش مربوط به ماشین آلات حفاری نیز هم اکنون به توان ۷۰ درصدی ساخت داخل دست یافته ایم، به طوری که هم اکنون همزن گل حفاری (میکسر)، الک لرزانک، تاپ درایو، مخازن سیال حفاری، مخازن آب و ولوو پروانه ای ساخته شده، دراوکس و پمپ گل نیز هم اکنون در مرحله ساخت است.

مکوندی از پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت پمپ گل حفاری خبر داد و گفت: این دستگاه به همت متخصصان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در مرحله ساخت است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه اجازه تست میدانی قطعات ساخت داخل به نوعی حمایت از سازندگان تلقی می شود، افزود: دستگاه دراوکس نیز به همت متخصصان شرکت ماشین سازی اراک ساخته شده است و در مرحله تحویل برای انجام تست میدانی قرار دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون در بخش ابزارآلات حفاری نیز به توان ۲۰ درصدی ساخت داخل دست یافته ایم. در این بخش نیز لوله های وزنه و شیرهای فوران گیر ساخت داخل شده اند. بخش مربوط به لوازم مانده یابی نیز در حال ساخت است.

مکوندی با اشاره به حمایت های شرکت ملی حفاری ایران از سازندگان داخلی، گفت: این شرکت به منظور حمایت از توان داخل، تعمیر و ساخت سازه های حفاری های خود را به شرکت مجتمع فجر شیراز وابسته به صنایع دفاع واگذار کرده است. این مجتمع تاکنون انجام عملیات تعمیر سازه ۵۵ فتح، ساخت و تعمیر سازه دستگاه حفاری ۷۷ نصر و ساخت سازه و زیرسازه دستگاه ۸۳ و ۸۷ فتح را بر عهده داشته است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، همچنین از ساخت سازه دستگاه حفاری ۸۶ فتح، سازه پشتیبان و سازه حفاری مدل لیسیمور با استفاده از توان دیگر سازندگان داخلی خبر داد.

مکوندی افزود: نقطه ضعف سازندگان داخلی هم اکنون در بخش ساخت موتورآلات حفاری است که امیدواریم در آینده ای نزدیک بتوانیم به توان ساخت این بخش استراتژیک در دستگاه های حفاری نیز دست یابیم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.