ایجاد رشته‌های دانشگاهی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای

۱۱خردادماه،

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد: فرهنگ اسلامی و ایرانی باید با تولید بازی‌های رایانه‌ای برای جوانان ما تبیین شود.
 
به گزارش ایسنای منطقه قم، بهروز مینایی در مراسم رونمایی از بازی عملیات انهدام با عنوان نبرد خرمشهر که در قم تولید شده است عنوان کرد: برای بومی سازی بازی‌های رایانه نیازمند عزم ملی هستیم.
 
وی افزود: تاکنون در چند جشنواره بین‌المللی توانسته‌ایم موفقیت‌های بی‌شماری را کسب کنیم که نشان از توان جوانان ایرانی به ویژه طلاب و روحانیون در این عرصه دارد.
 
او قم را مهد فرهنگ خواند و گفت: باید ظرفیت‌های گران‌قدر دینی و اسلامی قم را بتوانیم در قالب بازی‌های رایانه‌ای برای مخاطبان خود در عرصه جهانی معرفی کنیم که این توانمندی تاکنون در قم عملیاتی شده است.
 
مینایی تصریح کرد: این بازی توانسته علاوه بر تجسم‌سازی اتفاقهای مهم در فتح خرمشهر، ارزش‌های اصیل انقلابی و اسلامی در دفاع مقدس را به نمایش بگذارد که این امر در توسعه فرهنگ شهادت در میان نسل جوان دارای اهمیت است.
 
وی گفت: اگرچه نباید اجازه بدهیم که نسل جوان در بازی‌های رایانه‌ای غرق شود اما لازم است از این پتانسیل مهم در جهت فرهنگ‌سازی بهره بگیریم و بتوانیم در جنگ نرم غرب و فرهنگ غیر اخلاقی آنان، پیروزمندانه حرکت کنیم.
 
وی در پایان از تخصیص و ایجاد رشته‌های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه گیم و بازی‌های رایانه‌ای نیز خبر داد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.