جشنواره بازی های رایانه ای مستقل برگزار می گردد

۸فروردین ۱۳،

 

مدیر عامل بنیاد بازیهای رایانه ای گفت: جشنواره بازی های رایانه ای مستقل توسط بنیاد ملی بازیهای رایانه ای برگزار می گردد.
به گزارش مهر،  بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازیهایی رایانه ای از برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای مستقل خبر داد و با بیان اینکه بودجه این بنیاد ۹۰ درصد در سال ۹۱ کاهش یافته است، گفت: تاوقتی که بودجه ما به صفر نرسیده ناامید نیستیم و در حد توان بازی های با کیفیت تولید می کنیم.
 
وی با بیان اینکه فعالیت های ۱۲تیم بازی ساز در مرکز رشد، نمونه ای از عملکرد بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سال ۹۱ بود تولید ۱۲ بازی رایانه ای مستقل در مرکز رشد بازی سازان را قابل تحسین دانست و گفت: براین اساس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در نظر دارد جشنواره بازی های رایانه ای مستقل را برگزار کند .
 
مینایی به فعالیت دانشجویان و دانش آموزان در تولید بازی های کوچک (کژوال ) اشاره کرد و گفت : بسیاری از علاقه مندان در سطح دبیرستانی و دانشگاهی اقدام به تولید بازی رایانه ای با هزینه های خود می کردند و عده ای با صرف هزینه های پایین این بازی ها را خریداری و به نام خود در بازار توزیع می کردند؛ اما از دو سال قبل برای جلوگیری از مشکلات یاد شده تصمیم گرفته شد تا مکانی برای تولید بازی های مستقل ایجاد شود.
 
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، با بیان اینکه آموزش صحیح از صفر تا ۱۰۰ بازی های رایانه ای برای تولید گیم  لازم و ضروری است خاطرنشان کرد: انستیتو ملی بازی سازی فرصت دیده شدن تولیدکنندگان بازیهای رایانه ای را فراهم می کند به طوری که شرکت های بزرگ بازی سازی در این مرکز با کار آموزانی که اقدام به تولید بازی کوچک کرده اند آشنا می شوند .
 
مینایی افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان متولی صنعت گیم در نظر دارد برای حمایت از حقوق مادی تولیدکنندگان در زمینه نشر بازی و کپی رایت فعالیت کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.