بازدید رئیس سازمان “هواپیمایی کشوری” از مرکز کنترل فضایی کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دکتر علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عصر امروز از مرکز کنترل فضایی کشور بازدید به عمل آورد.

 به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در این بازدید بخش مراقبت پرواز شامل: کنترل هواپیما، راه‌ها و فرودگاههای کشور و همچنین بخش الکترونیک که مجموعه ارتباطات و ناوبری سیستم های ارتباطی، کمک ارتباطی، نگهداری و تعمیر را پوشش می دهد مورد بازدید قرار گرفت.

در این بازدید مهندس شوشتری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاههای کشور، ضمن ارائه گزارش ممتاز به نقل ازی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۲ راه هوایی در کشور وجود دارد بیان داشت، ما از ۱۶ رادار برای پوشش پروازهای مختلف بهره می گیریم که در این میان با ۱۱ کشور همسایه ارتباط سیستمی داریم.

در ادامه دکتر جهانگیریان با اشاره به امکانات موجود در مرکز کنترل فضایی کشور بیان داشت: امکانات و تجهیزات گسترده ای که در اختیار این مرکز است نشانگر برنامه ریزی قوی در این حوزه بوده و دقت و هوشیاری همکاران مانند یک ساعت باید مورد نظر قرار بگیرد.

ایشان افزود: کشور از توان علمی و امکانات مساعدی در زمینه علم و فناوری برخوردار است و بهره گیری از این پتانسیل ارزشمند ضمن اینکه ما را یاری می رساند ۵۰ درصد نیازمندیهای موجود در این بخش را برای کشور تامین می کند و قطعاً سبب تقویت روحیه خود باوری ملی نیز خواهد شد.

این گزارش ممتاز به نقل از می افزاید بازدیدهای صورت گرفته به منظور آشنایی با نحوه فعالیت های کنترل پرواز در فضای کشور و رصد نمودن زیر ساخت های ناوبری و نظارتی صورت گرفت.

گفتنی است در این بازدید جمعی از مدیران ، معاونین و دست اندرکاران سازمان هواپیمایی کشوری و مدیر عامل، معاونین شرکت فرودگاههای کشور نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.