برگزاری دومین کارگاه شورای پیشگیری از جرم در گلوگاه

دومین جلسه کارگاه علمی ـ کاربردی شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان گلوگاه از توابع استان مازندران با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، علی کیانی ـ رییس دادگستری گلوگاه ـ در ابتدای این جلسه گفت: بسیاری از ابزارهای پیشگیری از وقوع جرم توسط سایر دستگاههای اجرایی کشور قابلیت اقدام خواهد داشت و از محدوده اختیارات و وظایف دستگاه قضایی خارج است.

وی بر ضرورت اجرایی شدن مصوبات تاکید کرد و از همه روسای ادارات دولتی و غیر دولتی خواست تا در این امر مهم کوشا باشند.

در ادامه این نشست، علی صداقت ـ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گلوگاه ـ با تاکید بر اهمیت بحث پیشگیری از وقوع جرم، عوامل فردی و اجتماعی را یکی از علل وقوع سرقت در این حوزه قضایی دانست و گفت: طبق نقش و وظایفی که بر اساس قانون بر عهده هر یک از ادارات گمارده شده است، برنامه‌هایی در بازه زمانی ۳ ماهه از آنها خواسته شده که گزارش آن باید تا ۴۵ روز به دبیرخانه اعلام شود.

وی ادامه داد: افزایش حفاظت فیزیکی و الکترونیکی و نصب دوربین مداربسته در سطح ادارات، شرکتها، فروشگاهها و تامین اعتبار لازم از سوی فرمانداری باید در اولویت برنامه‌ها باشد و کم کردن تدریجی حاشیه‌نشینی در شهرستان که خود مسبب افزایش بزه بوده از سوی شهرداری در راس کار قرار گیرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.