برگزاری همایش نقش ائمه جمعه و جماعات شهرستان بافق در پیشگیری از وقوع جرم

۲۷ آبان ،

همایش نقش ائمه جمعه و جماعات در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی با حضور رییس کل دادگستری استان یزد، امام جمعه شهر بافق، جمعی از مسوولان قضایی استان، اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم و روحانیون و طلاب شهرستان بافق برگزار شد.

به گزارش تفسیری ایسنا، دراین همایش رییس کل دادگستری استان یزد به آرامش و امنیت در شهرستان بافق اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این شهرستان به سبب باورهای مذهبی و دینی مردم‌شان یکی از امن‌ترین و کم حاشیه ترین شهرستان های استان است و امیدواریم میزان جرایم موجود با کمک ائمه جمعه و جماعات روز به روز کاهش یابد.

غلامحسین حیدری جرم سرقت را یکی از اولین جرایم صورت گرفته دراین شهرستان ذکر کرد و افزود: متاسفانه رتبه ۴ سرقت دراستان مربوط به شهرستان بافق است واین موضوع زیبنده این شهرستان مذهبی نیست.

رییس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه کاهش جرایم نیازمند ابزار و وسایل خاص خود است، اظهار کرد: دستگاه قضایی به تنهایی نمی‌تواند ابزار و وسایل لازم جهت پیشگیری از وقوع جرم را فراهم کند بلکه تمامی نهادها و همچنین روحانیون گرانقدر باید نقش خویش را دراین زمینه بهتر ایفا کنند.

وی در ادامه با اشاره به برخوردهای قاطعانه دستگاه قضایی با مجرمین اظهارکرد: جامعه تنها با برخوردهای خشن فیزیکی و قضایی اصلاح نمی شود بلکه باید همه با کمک و یاری هم این امر مهم را به انجام برسانند.

وی افزود: اصلاح جامعه از طریق برخوردهای شدید فیزیکی سبب افتخار نیست بلکه سالم سازی جامعه با شیوه های دیگر بویژه فرهنگی و با استفاده از توان بالای معنوی روحانیون افتخاری است بزرگ و ماندگار.

حیدری خاطر نشان کرد: روحانیون باید در بین جوانان نفوذ فکری و معنوی نمایند و با اخلاق حسنه و همت بالای دینی جوانان را به سمت مساجد و اماکن مذهبی بکشانند.

وی افزود: مردم بویژه جوانان با دید تیزبین خود به علما نظاره می‌کنند بنابراین باید علما خود از سالم‌ترین و پاک‌ترین اشخاص جامعه باشند و جامعه را اصلاح کنند.

وی با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم الحرام اظهارکرد: دراین ماه فرصت خوبی است تا علما با حسن خلق و گشاده رویی و باترویج مباحث دینی، فرهنگی و اجتماعی نسبت به اصلاح جامعه و جوانان اقدام کنند.

حیدری در پایان ابراز امیدواری کرد که علما در ایام محرم تا ترویج فرهنگ عاشورا گام های اساسی در جهت پیشگیری از وقوع و کاهش آسیب‌های اجتماعی بردارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.