بر اساس عملکرد ۹ ماهه؛ مخابرات تنها یک درصد از پیش بینی سود خود را محقق کرد

۱۶م اسفند ،

tci logo.jpg

شرکت مخابرات ایران پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۱ را مبلغ ۴۱۲ ریال به طور خالص پس از کسر مالیات اعلام کرد و از پوشش یک درصدی سود هر سهم در ۹ ماه امسال خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، شرکت مخابرات ایران که در سال جاری با افت شدید قیمت و کاهش ارزش بازار مواجه شده بود، در گزارش ۹ ماهه خود پیش بینی سود سال جاری خود را کاهش داده و در این مدت توانسته است تنها یک درصد از سود خود را پوشش دهد.
 
به این ترتیب این شرکت بزرگ بورسی که زمانی بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشت پیش‌بینی سود هر سهم تلفیقی گروه (قبل از کسر سهم اقلیت) برای سال مالی را در شهریور، مهر و بهمن ۹۱ و مطابق اطلاعیه اخیر مبلغ ۴۷۲ ریال اعلام کرده است.
 
همچنین شرکت پیش‌بینی سود هر سهم شرکت اصلی برای سال مالی را در شهریور،مهر و بهمن مبلغ ۴۱۶ ریال و مطابق اطلاعیه اخیر مبلغ ۴۱۲ ریال اعلام کرده است.
 
در مفروضات پیش بینی درآمد هر سهم اخیر، سود هر سهم و سود نقدی هر سهم شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) برای سال بته رتیب مبلغ ۹۱۱ تومان و ۸۸۲ تومان پیش بینی شده است که این مبالغ با آخرین پیش بینی درآمد هر سهم شرکت ارتباطات سیار ایران (مبلغ ۹۱۸ و ۸۲۶ تومان) مطابقت ندارد.
 
همچنین در ۶ ماهه دوم سال ۹۱ تاکنون شرکت مخابرات ایران اقدام به فروش سهام شرکت ارتباطات سیار ایران کرده است لذا درصد مالکیت شرکت مخابرات ایران از سهام شرکت ارتباطات سیار ایران در تاریخ فعلی ۹۰٫۰۹ درصد است که با درصد مزبور در پرتفوی شرکت (۹۰٫۱۷ درصد) مطابقت ندارد.
 
در مفروضات پیش بینی سود هر سهم سال مالی شرکت اعلام کرده که است افزایش سرمایه به مبلغ ۹۷۷ر۸۷۲ر۴ میلیون ریال در دستور کار هیئت مدیره شرکت قرار دارد این در حالی است که افزایش سرمایه شرکت منوط به اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب آن توسط مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام است.
 
شرکت در اطلاعات خود اعلام کرده است که سود نقدی هر سهم پیشنهادی به مجمع عمومی عادی سال مالی معادل ۹۰ درصد سود هر سهم شرکت است.
 
این در حالی است که سود نقدی هر سهم پیشنهادی به مجمع عمومی عادی سال ۹۱ در بهمن ۹۰ مبلغ ۳۷۴ ریال، در شهریور و مهر ۹۱ مبلغ ۳۸۴ ریال و در بهمن ۹۱ (مبلغ ۳۳۸ ریال) و اطلاعیه اخیر (مبلغ ۳۳۵ ریال) سود نقدی هر سهم پیشنهادی (معادل ۹۰ درصد سود هر سهم) با فرض افزایش سرمایه شرکت است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.