تدوین سند جامع پیشگیری و کاهش آسیب سوء مصرف الکل

قائم مقام دفتر سلامت روان خبر داد:

فرجام از تدوین سند جامع پیشگیری و کاهش آسیب سوء مصرف الکل در سال جاری خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، نیک فرجام در نشست خبری هفته مبارزه با مواد مخدر ضمن اعلام این خبر گفت:‌ طی جلساتی که در خصوص این سند در وزارت کشور برگزار شد در تلاش هستیم تا پس از تکمیل این سند را در قالب سند ملی اجرایی کنیم.

وی افزود: طرح پروتکل سنجش سلامت رانندگان، پروتکل سنجش سلامت رانندگان را در دست تدوین داریم و بر اساس ماده ۱۰ بند ب قانون تخلفات رانندگی به پلیس اجازه داده شده که با افراد مشکوک به مستی برخورد کند. بر این اساس وزارت بهداشت نیز با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور در حال تدوین پروتکل اجرایی این موضوع است و تا یکی دو ماه آینده این پروتکل رسمیت پیدا می کند و اجرایی خواهد شد. 

نیک‌فرجام در خصوص آمار و ارقام سوء مصرف‌کنندگان الکل، گفت: در حال حاضر آمارهای خوبی در این زمینه نداریم و این موضوع زیبنده کشوری اسلامی نیست.

معتادان خیابانی و کارتن‌خواب‌ ها خدمات درمانی و حمایتی دریافت می‌کنند
بنابراین گزارش، در این نشست خبری همچنین فیروز جعفری رییس اداره پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد وزارت بهداشت درباره اقدامات وزارت بهداشت برای ارائه خدمات و شناسایی معتادان خیابانی، گفت: در این زمینه دانشگاه‌ها و سازمان بهزیستی موظفند معتادان خیابانی و کارتن‌خواب که جا و مکان مشخصی ندارند را تحت پوشش قرار دهند.

وی با بیان این که مراکز گذری همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، گفت:‌ در این مراکز گذری خدماتی مانند یک وعده غذای گرم، میان‌ وعده، لباس مناسب و وسایل استریل تزریق، سرنگ و سر سوزن و کاندوم به صورت رایگان به معتادان ارائه می‌شود.

دکتر جعفری تصریح کرد: هم اکنون نیز از سوی سازمان بهزیستی و سازمان فنی و حرفه ای خدمات بهداشتی و حمایتی به معتادان خیابانی و کارتن خواب ها ارائه می شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.