تسهیلات ویژه برای ساخت و ساز در بافت های فرسوده پایتخت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: با توجه به وجود ۳ هزار و ۲۶۴ هکتار بافت فرسوده در تهران، شهرداری تهران تسهیلات ویژه ای برای ساخت و ساز در این بافت ها در نظر گرفته است.

جاوید، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: در حال حاضر در سطح پایتخت ۳ هزارو ۲۶۴ هکتار بافت فرسوده و ۱۴ هزار و ۸۰۰ هکتار بافت ناپایدار وجود دارد که همین موضوع باعث شده تا در ضوابط جدید طرح تفضیلی پایتخت تسهیلات ویژه ای برای جذب سرمایه گذاری بیشتر در ساخت و ساز در بافت های ناپایدار و فرسوده از سوی شهرداری تهران در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه بافت فرسوده دارای سه شاخص ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری است تاکید کرد: بافت های ناپایدار جزیی از بافت های فرسوده محسوب می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در خصوص جزئیات تسهیلات ویژه شهرداری برای ساخت و ساز در بافت های فرسوده و ناپایدار براساس طرح تفضیلی، افزود: در صورتی که فردی قصد ساخت و ساز در مناطق فرسوده و ناپایدار را داشته باشد اگر مساحت ملک ۱۵۰ متر و بیشتر باشد از یک طبقه مضاعف در ساخت و ساز بهره مند می شود و در صورتی که این ملک از تجمیع پلاک های ریزدانه باشد و به مساحت ۱۵۰ متر و بیشتر برسد از ۲ طبقه مضاعف بهره مند می شود./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.