شرایط وام مسکن مهر استان قزوین در بافت فرسوده اعلام شد

۲۴م اسفند ،

ˈمحمد علمیˈ روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واقع شدن ملک در بافت فرسوده، سرپرست خانوار بودن، عدم دریافت تسهیلات یارانه ای برای ساخت و خرید و نیز عدم استفاده از امکانات دولتی در بخش زمین و مسکن از شرایط دریافت وام مسکن در بافت فرسوده است.

وی با اشاره به اینکه سازندگان کمتر از پنج واحد می توانند تا پایان قرارداد ساخت نفرات واجدالشرایط خود را جهت استفاده از این تسهیلات معرفی کنند، اضافه کرد: اما سازندگان بالاتر از پنج واحد تا قبل از دریافت مرحله سوم تسهیلات بانکی بایستی نفرات خود را معرفی نمایند.

به گفته علمی، درصد سود مشارکت دوران ساخت ۲۰ درصد، دوران فروش اقساطی و مدت زمان باز پرداخت این تسهیلات نیز ۱۵ سال می باشد.

وی ادامه داد: درصد سود دوران ساخت وام مسکن مهر در بافت فرسوده شهری ۱۱ درصد می باشد و دوران فروش اقساطی در مرکز استان هفت درصد و سایر شهرهای استان قزوین چهار درصد است.

مدیرعامل عمران و مسکن سازان استان قزوین آغاز پرداخت وام مسکن مهر در بافت فرسوده شهری را از مرداد ماه امسال عنوان کرد و گفت: این شرکت امسال ۱۴۷ متقاضی را برای ساخت ۵۰۶ مسکن نوساز به اداره کل راه و شهرسازی استان معرفی کرده که از این تعداد ۳۰۶ واحد با ۵۹ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال اعتبار تسهیلات خود را از بانک های عامل دریافت و مابقی درخواست کنندگان نیز در حال طی مراحل اداری می باشند.

به گزارش ایرنا، محدوده مساحت بافت فرسوده ۱۰ شهر استان قزوین یک هزار و ۲۶۲ هکتار می باشد که از این میزان ۴۴۶ هکتار آن در محدوده بافت فرسوده شهر قزوین قرار دارد.

۶۲۷/ ۶۱۴

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.