تعامل طراحان و تولیدکنندگان؛ دستاورد نمایشگاه‌های مدولباس

۲ م دیماه ،

رعنا مدبر در گفت‌وگو با هنرآنلاین

طراح گروه مد و لباس زریر گفت: اگر برای حضور در جشنواره مد و لباس به طراحان لباس به موقع اطلاع‌رسانی شود، می‌توانند طرح‌های خوبی را برای شرکت در این اتفاق طراحی کنند و با کمبود وقت مواجه نمی‌شوند.

رعنا مدبر دربارهٔ برپایی جشنواره ملی مد و لباس فجر که اسفندماه امسال برگزار می گردد، به خبرنگار هنرآنلاین گفت: فکر می کنم این جشنواره اقدام بسیار خوبی در این زمینه است با توجه به اینکه نمایشگاه مانتو و پوشش سر که آبان ماه در تالار وحدت برگزار شد نیز با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد و آنها خواهان این بودند که نمایشگاههایی از این دست دوباره برپا شود. ولی قضیه مهم این است که به موقع به طراحان لباس برای حضور در جشنواره اطلاع رسانی شود تا آنها بتوانند طرح های خوبی را برای شرکت در جشنواره طراحی کنند و با کمبود وقت در این زمینه مواجه نشوند.

این طراح لباس با تاکید براینکه این جشنواره ها می توانند در ارتقای فرهنگ تولیدکنندگان لباس موثر باشد، افزود: این نمایشگاهها سبب می‌شود فرهنگ بهتری برای تولیدکنندگان ایجاد شود که از طراحان لباس طرح هایشان را برای تولید انبوه خریداری کنند. در این صورت مردم هم بیشتر به طرح های ایرانی در لباسهایشان توجه می‌کنند که با روحیات و سلیقه ایرانی بیشتر مطابق است.

مدبر دربارهٔ نحوه کارشان در طراحی لباسهای ایرانی توضیح داد: ما در طرح هایمان از پارچه های سنتی ایرانی مثل پارچه های ترکمن استفاده می کنیم. پارچه های سنتی ایران دارای رنگ های شاد و گل دار می باشند که بسیار مورد استقبال مخاطبان وحتی مسئولین نمایشگاه فبلی واقع شدند.

وی دربارهٔ نحوه حضورشان در جشنواره اسفندماه گفت: ما باید برای این نمایشگاه طرح های تازهی را طراحی کنیم چون در نمایشگاه قبلی دو طرح از ما خریداری شد که دیگر اجازه نداریم آنها را برای نمایشگاه تازه ارائه دهیم. با توجه به زمان برگزاری جشنواره و پیش رو داشتن فصل بهار و تابستان سعی خواهیم کرد در طراحی مانتوها از طرح هایی که سبک باشند و رنگ های خاصی درآنها به کار رفته باشند استفاده کنیم.

رعنا مدبردرباره نمایشگاه مانتو و پوشش سر که آبان ماه در تالار وحدت برگزار شد، یادآور شد: این نمایشگاه به نسبت نمایشگاه های قبلی از پیشرفت خوبی برخوردار بود. شرکت کنندگان همه با ذوق و سلیقه کارهایشان را ارائه کرده بودند و طرح ها دارای خلاقیت بیشتری نسبت به قبل بود. البته یکی دو تا از کارها هم کپی برداری از روی مدلهای خارجی بودند. داوران جشنواره باید دقت کنند که وقتی نمایشگاهی برای لباس در حد ملی برگزار می گردد،کارها کپی برداری نباشند.

یکی از طراحان لباس گروه زریر دربارهٔ اینکه «چه پیشنهادی برای هر چه بهتر شدن این نمایشگاهها دارید»، عنوان کرد: مهمترین موضوع این است که فضای خوبی برای ارائه کارها اختصاص دهند. حتی برای پوشیدن کارها نیز باید فضای مناسبی در نظر گرفته شود. همچنینن اطلاع رسانی خوب و به موقعی به طراحان لباس و مردم انجام شود تا بخش کثیری از مردم بتوانند در این جشنواره حضور یابند. حتی می توان پایگاه اینترنتیی برای طراحان لباس راه اندازی کرد تا بوسیله آن با هم در ارتباط باشند. دانشجویان رشته طراحی لباس از طریق دانشگاه در جریان این برنامه ها قرار می گیرند ولی اشخاصی که از محیط دانشگاه دور شده اند گاه بسیار دیر متوجه برگزاری چنین برنامه هایی می شوند.


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.