تمایلات و سلایق شخصی خط‌کش حضور زن در جامعه نیست

۲۹ آبان ،

48-71.jpg

کرسی آزاد اندیشی با عنوان«زن، اجتماع و خانواده» با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز ساوه برگزار شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، صدیقه فروتن یکی از مدرسان حوزه علمیه قم در این برنامه با بیان اصول و اهداف حضور زن در اجتماع پیرامون انتقاد تعدادی از دانشجویان پسر از حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی به ویژه اقتصادی، گفت: عوامل تعیین کننده اهداف حضور زن در اجتماع متعدد است و تمایلات و سلایق شخصی خط‌کش حضور زن در جامعه نیست، بلکه ملاک رشد و تعالی زنان است و این تعالی را دین امکان‌پذیر می‌سازد.

وی بیان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) به شدت حضور زنان را در جامعه تایید می‌کردند ولی با رعایت موازین اخلاقی و اسلامی موافق این امر بودند.

این مدرس حوزه که خود سابقه تدریس در آموزش و پرورش را نیز دارد، گفت: بدون حضور زن در اجتماع کارها به درستی پیش نمی‌رود ولی نوع و چگونگی حضور او باید تعریف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جامعه جنگی بین زن و مرد مطرح نیست و هر دوجنس باهم می‌توانند رشد و تعالی جامعه را ایجاد کنند و لذا شایسته است زنان به فعالیت‌هایی روی آورند که با ذات و روحیه آنان سازگاری داشته باشد.

فروتن ادامه داد: نقش اصلی و محوری زنان، مربی‌گری است و با حاکمیت عقل و راهنمایی دین هم چنین تربیت درست فرزندان می‌تواند نقش خود را در حوزه‌های گوناگون اجتماع به خوبی ایفا کنند.

وی تصریح کرد: حضور زن در عرصه‌های اجتماعی مانند ارتقا سطح بهداشت، کمک در تامین نیازهای خانواده، افزایش پایگاه اجتماعی و حقوقی، کمک در حل مشکلات اخلاقی فرزندان، استقلال و خودکفایی فرزندان مزایایی دارد ولی نباید منجر به ایجاد مسایل و مشکلات برای فرزندان، پایین آمدن آستانه تحمل و امکان بروز تنش و درگیری، انعطاف‌ناپذیری به سبب خستگی، بروز اختلافات خانوادگی و غیره شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.